شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 92162
منبع : خبرگزاری فارس

حمایت شورای شهر از ساماندهی و توانمندسازی بانوان شهر

قم نيوز : رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم از برنامه حمایتی شورای شهر از ساماندهی و توانمندسازی بانوان شهر خبر داد.
حمایت شورای شهر از ساماندهی و توانمندسازی بانوان شهر
حمایت شورای شهر از ساماندهی و توانمندسازی بانوان شهر
به گزارش قم نیوز سیدمجتبی سبحانی‌ثابت امروز با اشاره به اقدام و برنامه‌ریزی ویژه شورای شهر برای حمایت از بانوان شهر قم و توانمندسازی آنان گفت: از حدود 6 ماه قبل با توجه به اینکه دیدیم متولی برای زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و اطلاعات جمع‌آوری شد تا بتوانیم کسانی که توانایی تولید دارند را کمک کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت حمایت از تولید ملی اظهار کرد: اگر بسترهای حمایتی فراهم شود یکسری امکانات و ابزارهای حمایتی در شورا وجود دارد که می‌شود از آن‌ها در راستای تقویت تولید ملی استفاده کرد.

سبحانی‌ثابت بیان کرد: در صورتی آمار و اطلاعات درستی به احصا شود و ابزارهای حمایتی را دسته‌بندی کنیم می‌توانیم زنان‌ سرپرست خانوار را ساماندهی کرده و سپس آموزش‌های لازم را برای اشتغال‌زایی ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه با همکاری یکی از موسسات اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و ساماندهی زنان سرپرست خانوار شد گفت: حدود 900 نفر شناسایی شدند و با 500 نفر ارتباط گرفته شد و حدود 100 نفر به مرحله مصاحبه و بررسی توانمندی‌ها رسیده‌اند.

سبحانی ثابت با بیان اینکه لیستی که از توانمندی‌های بانوان جمع‌آوری شده بالغ بر 35 صنف را شامل می‌شود افزود: این زنان در 4 گروه توانمندی‌های غذایی، تولیدی، صنایع دستی و آرایشی بهداشتی دسته‌بندی شدند. 15 نفر انتخاب شده که سرشاخه‌های تمام گروه ها هستند تا اقدام به ساماندهی باقی افراد کرده و غرفه‌ برای عرضه محصولات ایجاد شود.

وی بیان کرد: هدف اصلی ما این است که بانوان سرپرست خانوار توانمند شده و وارد عرصه تولید شده و هم بخشی از معضلات اجتماعی جامعه ناشی از بیکاری و فقر به حداقل برسد.

سبحانی ثابت تصریح کرد: درکنار این مساله با بانوان تولیدکننده که تجربه قابل توجه در این زمینه دارند هم‌افزایی شده تا کار بانوان دیگر هم به خوبی رونق بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8veh.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما