کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پدافند غیرعامل قم در حوزه مقابله با کرونا اعتباری دریافت نکرده است

خبرگزاری تسنیم , 8 آبان 1399 ساعت 14:10

استاندار قم گفت: پدافند غیرعامل قم در حوزه مقابله با کرونا، بودجه و اعتباری دریافت نکرده است.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در نشست پدافند غیرعامل کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر کشور در سالن امام جواد(ع)استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در هفته پدافند غیرعامل قرار داریم و اقدامات مهمی در حال انجام است.

استاندار قم افزود: پدافندغیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری هنگام بحران اهمیت زیادی دارد و از طریق اقدامات نظامی و بهره گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی ومدیریتی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: ساختار و تشکیلات پدافند غیرعامل استان‌ها باید به خوبی تبیین و شفاف شود و با تصویب در مجلس شورای اسلامی علاوه بر قانونی کردن این تشکیلات، بتوان مصوبات پدافند غیرعامل استان‌ها را از ضمانت اجرای کافی برخوردار کرد.
سرمست بیان کرد: تقویت جایگاه پدافند غیرعامل استان‌ها اهمیت زیادی دارد و باید از طریق کمیته‌های اجرایی این اهداف را تحقق بخشید و برای آن اعتباری را در نظر گرفت.

وی عنوان کرد: تخصیص اعتبار از طرف دستگاه‌ها برای اقدامات پدافند غیرعامل ضروری است و باید دستگاه‌ها حداقل 5 درصد از اعتبارات خود را به اقدامات پدافند غیرعامل اختصاص دهند تا بتوان آسیب‌ها و بحران‌ها را مدیریت کرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با بحران کرونا مواجه هستیم و مشخص نیست این بیماری تا چه زمانی ماندگار است و باید برای کنترل بیماری کرونا، اعتبار مشخص به پدافند غیرعامل استان‌ها اختصاص یابد.

وی گفت: پدافند غیرعامل قم در حوزه مقابله با کرونا، بودجه و اعتباری دریافت نکرده است و باید با اعتباری مشخص این بیماری را تحت کنترل درآورد.

سرمست ادامه داد: مدیریت بحران کرونا نیازمند تفویض اختیارات به استان‌هاست و امکانات و اختیاراتی فراتر از حیطه وظایف علوم پزشکی به استان‌ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: تخصصی کردن اعتبارات براساس آسیب‌های هر استان از جمله در قم نیز یکی از موضوعات مهم است و در حوزه دام و پرتوی اولویت هایی وجود دارد و در این ارتباط اختصاص یک اعتبار ویژه بری آموزش و رزمایش پدافند غیرعامل ضروری است.

استاندار قم بیان کرد: کرونا یک تهدید زیستی است و باید برای مقابله با آن اعتباراتی گسترده‌تر از فراتر از این در اختیار استان‌ها قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92248

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92248/پدافند-غیرعامل-قم-حوزه-مقابله-کرونا-اعتباری-دریافت-نکرده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir