کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حوزه مبانی حکمرانی سایبری بومی را تدوین کند

خبرگزاری فارس , 8 آبان 1399 ساعت 16:20

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه نیازمند ورود حوزه برای تکوین مبانی حکمرانی سایبری بومی هستیم، از پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری یاد کرد.


به گزارش قم نیوز غلامرضا جلالی ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه شاهد تحول جدی در حوزه فناوری هستیم، اظهار کرد: این تحول ماهیت زیرساخت‌ها و دارایی‌ها را دچار تحول و دگرگونی می‌کند از همین رو نوع تهدیدات نیز تغییر کرده است.

وی ادامه داد: برای مثال زمانی پول به صورت فیزیکی به عنوان دارایی اقتصادی محسوب می‌شد که اکنون ماهیتی سایبری پیدا کرده است به همان میزان تهدیدات نیز دچار تحول و دگردیسی شده است که شرایط زیست مردم را دچار تغییر کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اگر ما بر تحول فناوری و ابعاد فرصت‌ها و تهدیدات آن اشراف نداشته باشیم، نمی‌توانیم از حاکمیت خود دفاع کنیم، اضافه کرد: در پدافند غیرعامل تلاش داریم بستر تعامل با این تحول فناوری برای بهره برداری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و حذف تهدیدات را فراهم کنیم.

به گفته سردار جلالی تحول فناوری به ویژه در مسئله زیرساخت‌های حیاتی تاثیرات بسیار زیادی را به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه برای حکمرانی جمهوری اسلامی در عرصه های نوین مانند فضای سایبری نیازمند ورود حوزه و تدوین مبانی فقهی آن هستیم، خاطرنشان کرد: البته این رویکرد ملی سازی و بومی سازی فناوری های مدرن به ویژه در حوزه سایبر صرفا در ایران اتفاق نیفتاده است و حتی کشورهای اروپایی نیز امروز در این مسیر حرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92254

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92254/حوزه-مبانی-حکمرانی-سایبری-بومی-تدوین-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir