شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 92285
منبع : خبرگزاری فارس

افتتاح فاز نخست مترو قم در اوایل سال 1400

قم نيوز : شهردار قم با بیان این که مهم ترین مشکل مترو قم تأمین واگن های آن است گفت: اگر این مشکل حل شود فاز نخست مترو را تا پایان سه ماهه نخست سال 1400 افتتاح می کنیم.
افتتاح فاز نخست مترو قم در اوایل سال 1400
افتتاح فاز نخست مترو قم در اوایل سال 1400
به گزارش قم نيوز سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به برخی محدودیت های ایجاد شده در روند پروژه قطار شهری قم بیان کرد: بر اساس نظر شورای عالی فنی، روند فیزیکی و تجهیزاتی فاز نخست این طرح یعنی زیرساخت ها و اجزای عُمرانی به طول 5.2 کیلومتر، تا پایان سال جاری آماده می شود و افتتاح نهایی منوط به تأمین واگن ها خواهد بود.

وی با بیان این که مهم ترین مشکل فعلی این پروژه تأمین واگن های آن است افزود: کار در بخش های دیگر به خوبی پیش می رود و البته درباره بحث تأمین واگن هم در حال مذاکره با برخی شرکت ها و نامه نگاری با وزارت کشور برای حل این مُعضل هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

شهردار قم ادامه داد: مترو قم مشکل مالی ندارد و پیش بینی های لازم برای تحقق 40 درصد بودجه پیمانکار از مسیر غیرنقدی تملّکات و 60 درصد هم به شیوه نقدی اتخاذ شده و همچنان که اشاره شد مهم ترین مشکل فعلی ما بحث تأمین واگن برای راه اندازی نهایی فاز نخست قطار شهری قم است.

 

پارکینگ شهید کاظمی (ره) و ایجاد برخی امیدواری ها

پرسش دیگر خبرنگار فارس از شهردار قم درباره پروژه متوقف مانده  پارکینگ شهید کاظمی (ره)، حد فاصل خیابان شهداء (صفائیه) و بلوار شهید محمد منتظری (ره) بود که سقائیان نژاد درباره آن گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در این پروژه، پرونده پارکینگ شهید کاظمی (ره) فعلا در اختیار هیئت تسویه است و این هیئت باید تکلیف ما را درباره این موضوع روشن کند.

وی اضافه کرد: البته اخیرا فعالیت هایی از طرف بانک شهر برای ورود برخی دیگر از بانک ها به این پروژه و جایگزینی آنان به جای سرمایه گذار اولیه طرح انجام شده که خود این اقدام ها سبب ایجاد امیدواری هایی برای تکمیل این طرح است.

شهردار قم تصریح کرد: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، می توانیم با محوریت شهرداری و بانک شهر، پروژه پارکینگ شهید کاظمی (ره) را نیز تعیین تکلیف کنیم تا این پروژه به روند عادی خود بازگردد و شاهد افتتاح آن باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcft0d1.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما