شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 92390
نماینده مردم قم در مجلس مطرح کرد:

تعطیلی بخش خدمات و گردشگری قم/توزیع نامناسب بسته های حمایتی کرونا

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس گفت:بخش خدمات و گردشگری استان کاملاً تعطیل شده اما هنوز تسهیلات و بسته‌های حمایتی مرتبط با کرونا برای این بخش مطلوب توزیع نشده است.
تعطیلی بخش خدمات و گردشگری قم/توزیع نامناسب بسته های حمایتی کرونا
تعطیلی بخش خدمات و گردشگری قم/توزیع نامناسب بسته های حمایتی کرونا
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی ظهر پنجشنبه در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم که در سالن کرامت استانداری با اشاره به سختی فرایند، غیرشفاف واگذاری زمین در سنوات گذشته گفت: با الکترونیکی شدن این فرایند ضمن شفاف سازی و پیشگیری از بروز فساد می‌توان با استفاده از ظرفیت ماده ۵ همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را ملزم به بهره‌گیری از این سامانه کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تغییر کاربری در برخی از زمین‌های واگذار شده گفت: کمیته‌ای هم از سوی قوه قضائیه و وزارت راه و شهرسازی ۷۰۰ هکتاری را توانستیم پس بگیریم.

وی افزود: در بخش روستایی بازپس‌گیری به دلیل صدور سند واگذاری با مشکلاتی روبرو هستیم که فرایند بسیار پیچیده شده است.

امیرآبادی با اشاره به ارسال پرونده فرودگاه قم به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بعد از پیگیری‌های صورت گرفته به نتایج خوبی دست یافتیم که در آینده نزدیک به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی که شیوع کرونا به وجود آورده، از نحوه توزیع بسته‌های حمایتی کرونا انتقاد کرد و گفت: در دفاتر گردشگری ما بیش از ۲۰ نفر بیکار شده و واحدهای اقامتی تنها با ظرفیت کم‌تر از ۵ درصد فعالیت می‌کنند و در واقع بخش خدمات و گردشگری استان کاملاً تعطیل شده اما هنوز تسهیلات و بسته‌های حمایتی مرتبط با کرونا برای این بخش مطلوب توزیع نشده است.

وی افزود: اگر اقدامی مؤثر انجام نشود این بخش آسیب بیشتری می‌بیند امروز فعالان بخش گردشگری و یا دفاتر گردشگری به سمت مسافرکشی و یا کار در اسنپ روی آورده‌اند.

امیرآبادی درباره واگذاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به بسیج سازندگی گفت: یکی از اهداف این طرح مردمی کردن پروژه‌های عمرانی است و یکی از اقداماتی باید انجام شود استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بر استفاده از ظرفیت علمی آنهاست.

وی با اشاره به فعالیت دهکده سلامت و گردشگری در کنار بخش دامپروری گفت: فعالیت این دو موضوع در کنار هم در تعارض است چنانچه در حال حاضر ما گرفتار چالش دام شهر هستیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccx1qo.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما