يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : 92409
بیانیه جامعه المصطفی در واکنش به حمله تروریستی دانشگاه کابل:

تروریستها نمیتوانند رویش جوانه‌های علمی درجهان اسلام رامتوقف کنند

قم نيوز : جامعه المصطفی اعلام کرد: دست نشاندگان استکبار جهانی همواره به مخالفت با رهروان راه دانش و فرهیختگی برخاسته‌اند تا به خیال واهی خویش، رویش جوانه‌های علمی را در کشورهای اسلامی متوقف سازند.
تروریستها نمیتوانند رویش جوانه‌های علمی درجهان اسلام رامتوقف کنند
تروریستها نمیتوانند رویش جوانه‌های علمی درجهان اسلام رامتوقف کنند
به گزارش قم نیوز جامعة المصطفی العالمیه در محکومیت حمله تروریستی به دانشگاه کابل بیانه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حمله تروریستی به دانشگاه کابل و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از استادان، دانشجویان و حاضران در این دانشگاه، دل‌های حق جو و وجدان‌های بیدار را در سراسر جهان به درد آورده است.

در این حمله، که گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، شماری از بی‌گناهان به خاک و خون کشیده شدند و بار دیگر، دستان آلوده دشمنان وحدت جهان اسلام به خون آلوده شد.

عاملان این اقدام، به انتقام شکست‌های متعدد در جبهه‌های مختلف، به دنبال ایجاد شکاف در جامعه افغانستان و تفرقه‌افکنی بین مردم هستند. بی شک این گونه اقدامات، توجیهی برای استمرار حضور بیگانگان در افغانستان به بهانه کنترل اوضاع و ایجاد آرامش به شمار می‌رود.

دست نشاندگان استکبار جهانی همواره به مخالفت با رهروان راه دانش و فرهیختگی برخاسته‌اند تا به خیال واهی خویش، رویش جوانه‌های علمی را در کشورهای اسلامی متوقف سازند و این بار نیز با زیر پا گذاشتن مرزهای عقلانیت، عدالت و انسانیت، مشی جاهلانه خویش را عیان‌تر ساخته‌اند.

چنین اقدامات خونباری، یقیناً در تقابل با صلح و ثبات در افغانستان، منطقه و جهان است.

جامعةالمصطفی‌العالمیه ضمن محکوم کردن شدید این فاجعه تأسف انگیز و تسلیت به خانواده‌های داغدار و آرزوی بهبودی برای آسیب‌دیدگان، تنها راه توقف این گونه اقدامات را مبارزه بنیادین با سرشاخه‌های تروریسم و افراطی گری در منطقه و مروجان این تفکر غیرانسانی می‌داند و بر خروج هر چه سریع‌تر نیروهای بیگانه از افغانستان به عنوان یکی از عوامل مهم این حوادث تلخ تأکید می‌ورزد.

جامعةالمصطفی‌العالمیة
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdno0n.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما