قم نيوز : یکی از افتخارات مهم شورای اسلامی شهر قم نام‌گذاری سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم به نام روز قم بوده که در آن اهداف مختلف و متعددی مد نظر قرار گرفته است.
رئیس شورای شهر قم: روز قم فرصتی برای معرفی ظرفیت های مغفول مانده قم است
رئیس شورای شهر قم: روز قم فرصتی برای معرفی ظرفیت های مغفول مانده قم است
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم امروز در یک صد و شصت و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم و روز قم اظهار داشت: یکی از افتخارات مهم شورای اسلامی شهر نام‌گذاری این روز بوده است که در آن اهداف مختلف و متعددی مد نظر قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با شاره به ظرفیت‌های مغفول مانده قم افزود: به لحاظ موقعیت خاص قم این روز می‌تواند شناخت بیشتری در جهت همه ظرفیت‌های این شهر مقدس باشد و قم را در حوزه دینی و مذهبی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و گردشگری به خوبی معرفی کند. براین اساس شورای شهر و کمیسیون فرهنگ موضوع نام‌گذاری شهر قم را طرح کرد و به تصویب شورا انجامید و بعد به شورای فرهنگ عمومی استان رفت.

جلالی عنوان کرد:این پیشنهاد در جلسه شوراهای مراکز استان‌ها مطرح شد. تا آن زمان تعداد معدودی نام‌گذاری در سطح کشور داشتیم اما اکثر استان‌ها روز آن شهر را تصویب کردند و شورای مشورتی کشور این موضوع را در تقویم نیز دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، محدودیت‌هایی در برگزاری روز قم و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم وجود دارد اما از طرف سازمان فرهنگی هنری شهرداری، برنامه‌های متنوعی به ویژه در فضای مجازی طراحی شده است.

جلالی در ادامه با ذکر اینکه، رانندگان تاکسی در سطح شهر باید دارای ویژگی‌های مهمی در پذیرش مسافر و زائر باشند و اهمیت این مساله بسیار زیاد است، بیان کرد: در جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران و زائران در قم، گواهی‌نامه آموزش حقوق شهروندی و زبان عربی به هفتاد نفر از رانندگان تاکسی اعطا شده است و امیداواریم با گسترش این اقدام شاهد تحولات خوبی باشیم و مسافران و زائران خاطرات خوب و خوشی از نحوه تعامل رانندگان در ذهن‌شان باقی بماند.

یادآور می‌شود، قرار است شهرداری قم کلاس‌های آموزشی دیگری از جمله آموزش زبان انگلیسی را برگزار کند که در درآمدزایی رانندگان و همچنین رونق کار آنها در ارتباط با زائران و مسافران تاثیر بسیاری دارد.


انتهای خبر / 106
 
https://qomnews.ir/vdcayyno.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما