چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 92486

آزمایش کرونا برای ورزشکاران قم با تخفیف در هزینه

قم نيوز : رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم از خدمات ویژه به ورزشکاران قمی برای رفع نگرانی از هزینه‌های آزمایش کرونا خبر داد.
آزمایش کرونا برای ورزشکاران قم با تخفیف در هزینه
آزمایش کرونا برای ورزشکاران قم با تخفیف در هزینه
به گزارش قم نیوز محمد گلفشان رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم اظهار کرد: متاسفانه از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد لغو یا تعلیق تمرینات، برنامه‌های آماده‌سازی، مسابقات استانی، اعزام‌ها و تشکل اردوهای تیم‌های رشته‌های مختلف ورزشی هستیم و این به نفع ورزش استان و کشور نیست.

تخفیف در هزینه آزمایش کرونا برای ورزشکاران قمی 
وی ادامه داد: طبیعی است که نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا مهمترین دغدغه عموم جامعه به ویژه قشر ورزشکار است و هیئت پزشکی ورزشی استان قم پیرو تصمیمات فدراسیون پزشکی ورزشی در تلاش بود تا راهکاری برای رفع این نگرانی جامعه ورزش بیابد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم بیان کرد: یکی از شروط برگزاری مسابقات ورزشی توسط ستاد مقابله با کرونا این است که ورزشکاران تمام رشته‌ها قبل از ورود به مسابقات نتیجه آزمایش کرونا خود را به مسوولان برگزاری رقابت‌ها ارائه کنند اما هزینه‌های این موضوع هم جزو دغدغه‌های ورزشکاران است.

وی افزود: با توجه به اینکه ورزشکاران به منظور حضور در رقابت‌های کشوری از سوی فدراسیون‌های خود ملزم به ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا یا  PCR یعنی همان آزمایش غربالگری نسبی کرونا هستند، پس از مذاکره هیات پزشکی ورزشی با یکی از آزمایشگاه‌های خصوصی قم، این آزمایش به شکل نیم‌بها برای ورزشکارانی که از سوی هر هیئت ورزشی رسما به هیات پزشکی ورزشی معرفی می‌شوند انجام خواهد گرفت.

گلفشان ابراز کرد: البته آزمایش PCR برای دیگر اقشار جامعه و ورزشکاران ضروری نیست، اما با توجه به اینکه برخی فدراسیون‌های ورزشی برای حضور ورزشکاران خود در مسابقات کشوری شرط ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا را الزام کرده‌اند، برای کمک به هزینه این آزمایش، هیئت پزشکی ورزشی این مهم را پیگیری کرد تا خدمتی دیگر به جامعه ورزش استان قم باشد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciq5a3.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما