چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 92500

تولید روزانه بیش از یک میلیون ماسک در قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از تولید روزانه بیش از یک میلیون ماسک در استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از 20 میلیون ماسک ذخیره در استان وجود دارد.
تولید روزانه بیش از یک میلیون ماسک در قم
تولید روزانه بیش از یک میلیون ماسک در قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در نشستی با حضور استاندار و معاونان استانداری با اشاره به محدودیت اخیر اعمال شده درباره ممنوعیت فعالیت پس از ساعت 18 مشاغل غیرضروری اظهار کرد: تنها یک روز از إعمال این محدودیت گذشته و طبیعی است همچنان از پوشش همگانی و کافی برخوردار نباشد.

وی اضافه کرد: البته برخی اصناف و مشاغل انصافا از همان روز نخست و حتی بدون حضور بازرسان و ناظران، اقدام به اجرای این محدودیت کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.


ضرورت نظارت بیشتر اصناف و فرمانداری بر نانوایی ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین از ضرورت إعمال نظارت ویژه بر نانوایی های قم برای رعایت دقیق تر شیوه نامه های بهداشتی گفت و بیان کرد: با این که فروشگاه های بزرگ در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محوطه فروش خود پیشتاز هستند، اما یکی از مشکلاتی که این روزها در فعالیت آنان به چشم می خورد، بحث تراکم جمعیت است که باید درباره این موضوع نیز فکری کرد.

غضنفری افزود: در عین حال باید اشاره داشت که اتاق اصناف درباره برخی عناوین شغلی محدود شده در طرح اخیر ممنوعیت فعالیت پس از ساعت 18 هم نظراتی دارد که باید شنیده شود.

در این نشست، استاندار قم نیز خطاب به معاون هماهنگی امور اقتصادی خود تصریح کرد: این بازبینی ها کار خود شماست که باید در نشست های مشترک با اصناف و دیگر دستگاه های لازم، پیشنهادات خود را نهایی کنید و آن ها را ارائه دهید تا هم در سطح استان عملیاتی شود و هم بتوان آن ها را در سطح ملی و با رایزنی های لازم به کُرسی نشاند.

بهرام سرمست افزود: به هر حال ممکن است برخی از مشاغل از سوی مسؤولان مرکز کشور، تعریف خاصی داشته باشد، در حالی که همان شغل باید در دیگر نقاط کشور بر اساس اقتضائانت بومی دیده شده و این تفاوت ها در تصمیمات و اجرای محدودیت ها لحاظ شود.

 
ماسک مازاد قم و لزوم ارسال به دیگر استان ها

همچنین در این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از تولید روزانه یک میلیون و 150 هزار ماسک در استان قم و ذخیره حدود 20 میلیون ماسک خبر داد و گفت: این تعداد ماسک فراتر از نیاز است و از این رو ضروری است تا مجوّزی برای خروج ماسک های مازاد از سوی دانشگاه علوم پزشکی به دیگر استان های کشور صادر شود تا صاحبان این فعالیت بتوانند به تولید خود ادامه دهند.

استاندار قم در این باره نیز تصریح کرد: همه به یاد داریم که در ابتدای شیوع کرونا با کمبود ماسک رو به رو بودیم، لذا فراخوان استانی سبب شد تا برخی تولیدکنندگان به این عرصه ورود کنند و شایسته نیست اکنون که با مازاد رو به رو هستیم، پشت آنان را خالی کنیم.

سرمست ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید تدبیری اتخاذ کند که ذخیره ماسک لازم و کافی در استان و داروخانه های استان وجود داشته باشد و در ادامه تدبیری اندیشیده شود تا امکان ارسال ماسک مازاد به سایر استان ها و یا حتی ایجاد زمینه برای صادرات آن ها فراهم شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxtd1.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما