?>?> حل مسائل کشور با استفاده از توانایی علمی مراکز پژوهشی داخلی | قم نیوز
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۵
کد مطلب : 92510
رئیس مرکز پژوهش های مجلس مطرح کرد:

حل مسائل کشور با استفاده از توانایی علمی مراکز پژوهشی داخلی

قم نيوز : رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: برای پیدا کردن راه حل مسائل کشور اولویت ما استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و حوزوی است.
حل مسائل کشور با استفاده از توانایی علمی مراکز پژوهشی داخلی
حل مسائل کشور با استفاده از توانایی علمی مراکز پژوهشی داخلی
به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی عصر چهارشنبه در بازدید از حاشیه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به توانمندی‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌هایی که به برکت جمهوری اسلامی به وجود آمده است گفت: یکی از مظلومیت‌های انقلاب اسلامی این است که نتایج و توانمندی‌های انقلاب به خوبی معرفی نشده است.

وی افزود: این پژوهشگاه و از این نوع مجموعه‌ها که بعد از انقلاب تأسیس شده است می‌تواند کمک‌های مؤثری به تعمیق حاکمیت نظام و جامعه سازی کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به ۱۴ رویکرد اصلی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دوره جدید گفت: اولین و مهمترین رویکرد ما این است که در قانونگذاری مطابق با قانون اساسی نظرات عاملان دینی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: ترویج نقش مؤثرتر اندیشه دینی در قانونگذاری نیازمند کارهای بسیاری است.

زاکانی برون سپاری و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های پژوهشی را از دیگر برنامه‌های مرکز پژوهش‌ها برشمرد و افزود: برای گام بعدی در حال شناسایی همه مؤسسات، پژوهشگاه‌ها مدارس علمیه و دانشگاه‌هایی هستیم که این قابلیت را دارند تا دانش را در خدمت حکومت داری بیاورند.

وی افزود: مهمترین مطالبه و انتظار ما از مجموعه‌های پژوهشی همراهی و همکاری در ایده پردازی و تصمیم سازی با مرکز پژوهش‌های مجلس است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حرکت بر اساس نظام مسائل کشور یکی دیگر از رویکردهای مرکز پژوهش‌ها بیان کرد و افزود: برای پیدا کردن راه حل مسائل کشور اولویت ما استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و حوزوی است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس رویکرد جدید تهیه و ارائه دستور کار کمیسیون‌ها و همچنین صحن علنی بر عهده مرکز پژوهش‌هاست گفت: برنامه‌ریزی مدون برای صحن علنی و ارائه بسته پیشنهادی برای ۱۵ کمیسیون از نتایج این رویکرد است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgzn9y.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما