کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت قم از نظر کرونا همچنان شکننده است

خبرگزاری فارس , 24 آبان 1399 ساعت 10:27

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت قم همچنان قرمز بوده و استان های همجوار قم نیز در وضعیت مشکی هستند و از این رو ترددها می‌تواند باز هم وضعیت شکننده قم را با پیک جدید بیماری رو به رو و بحران جدیدی بر استان تحمیل کند.


به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر با بیان این که وضعیت میزان بستری و مرگ و میر کرونایی در هفته اخیر روندی ثابت با شیب نزولی خفیف را نشان می دهد اظهار کرد: در حال حاضر حدود 540 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حدود 139 نفر از آنان بدحال و نیازمند خدمات ویژه اند.

وی اضافه کرد: با این حال همچنان وضعیت قم را شکننده ارزیابی می کنیم و نگران هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه تصریح کرد: قطعا مصوبه تعطیلی مشاغل از ساعت 18 به بعد و به مدت یک ماه، تأثیر مثبتی در جهت جلوگیری از تردد و چرخش ویروس خواهد داشت.

قدیر جمع آوری اطلاعات بیماران مشکوک به کرونا از مطب‌ها با کمک نیروهای جهادی و همچنین اتصال آزمایشگاه های خصوصی به سامانه را از اقدامات اخیر دانشگاه علوم پزشکی در هفته‌های اخیر خواند و گفت: در این هفته بازدیدهای زیادی نیز از مطب‌ها صورت گرفت تا ساماندهی آنان برای رعایت بهتر شیوه نامه های بهداشتی محقق شود.

وی همچنین پیشنهاد تداوم محدودیت گروه‌های شغلی سه و چهار را مطرح کرد و افزود: البته با توجه به مفید بودن ورزش برای سیستم ایمنی بدن، می توان محدودیت سالن‌های ورزشی و بدنسازی را با شرط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ضرورت نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان موقتاً لغو کرد و به بستنی فروشی‌ها هم اجازه داد تا فقط به شیوه بیرون بر فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه بیان داشت: پیشنهاد شهرداری هم این است که اتوبوسرانی شهری تنها تا ساعت 19 هر روز فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری هر نوع همایش و گردهمایی با هر عنوان ممنوع است یادآور شد: متأسفانه برخی سازمان‌ها و نهادها اصرار بر برگزاری همایش و گردهمایی و مانند آن دارند و حتی این مراسم‌ها را با عناوین دیگر برگزار می‌کنند، درحالی‌که محدودیت‌ها همچنان صراحت دارد که هر نوع همایش ممنوع است.

قدیر تصریح کرد: همه بدانند که وضعیت قم با متوسط حدود 8 تا 10 فوتی کرونایی در هر شبانه روز همچنان قرمز بوده و استان‌های همجوار قم نیز در وضعیت مشکی هستند و از این رو ترددها می‌تواند باز هم وضعیت شکننده قم را با پیک جدید بیماری رو به رو و بحران جدیدی بر استان تحمیل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز امیدواری کرد که واکسن آزمایش شده با پاسخدهی 90 درصدی و اخذ تأییدیه از سازمان بهداشت جهانی، بتواند در آینده‌ای نزدیک به تولید انبوه برسد و برای همه کشورها و از جمله ایران مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 92560

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92560/وضعیت-قم-نظر-کرونا-همچنان-شکننده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir