قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است به زیرساخت‌های توسعه‌ای قم توجه شود و این زیرساخت‌ها به گونه‌ای باشد که ظرفیت توسعه جمعیتی را داشته باشد.
توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ای قم/روز قم بیانگر فرهنگ ایرانی اسلامی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به نامگذاری روز قم اظهار کرد: اختصاص روزی به نام قم بیانگر جایگاه ویژه این شهر در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است و نگاه به قم باید یک نگاه بین‌المللی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون طلاب از کشورهای مختلف در جامعه المصطفی تحصیل می‌کنند و قم به برکت بارگاه حضرت معصومه(س) پرتو و شعاعی از بارگاه رضوی محسوب می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شعاع معنوی حضرت معصومه(س)، حوزه‌های علمیه و سراسر ایران اسلامی را در برگرفته است، گفت: بعد دیگر قم وجود حوزه‌های علمیه است که خاستگاه فرهنگ و تمدن اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و خاستگاه فکری و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی است که شخصیت‌هایی مانند امام خمینی(ره)، به عنوان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و متفکران و نام‌آوران بزرگ حوزه از همین شهر برخاستند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شهر قم گفت: جنبه بین المللی، جایگاه قم در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، مهاجر پذیری و الگوگیری از قم برای سطح کشور از ظرفیت‌های مختلف این شهر محسوب می‌شود.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ای قم گفت: این زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای باشد که ظرفیت توسعه جمعیتی را داشته باشد. اقتضای قم وجود فرودگاه بین المللی و شهرسازی در استان قم و ساماندهی شهرها و شهرک‌هایی با کاربری علمی، فرهنگی و تمدنی است.
وی خاطرنشان کرد: رسیدگی ویژه به اماکن مقدس و توجه به معماری اسلامی، ساماندهی فرهنگی و معنوی باید در شهر قم به عنوان الگو برای فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و مظهر پیشرفت ایران و اسلام در نظر گرفته شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بزرگان انقلاب اسلامی نظیر شهید بهشتی از ابتدای انقلاب این دغدغه را داشتند که قم در سطح تعلیم و تربیت بستری برای مدیریت جامعه اسلامی و در سطح فرهنگ اسلامی زمینه ساز رشد بانوان بر پایه الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی در تراز شایسته انقلاب اسلامی باشد.

وی یادآور شد: اقداماتی که در قم ویژه روز قم انجام می‌شود، در مقایسه با گذشته بهبود پیدا کرده است ولی باید حرکت های رو به رشد و پیشرفت با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdfk0n.yt0x56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما