يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 92612

رفتار مبلغان باید تجسم مفاهیم دینی باشد

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: تنها گفتن و شنیدن مفاهیم اثری ندارد و اگر کسانی که به تبلیغ دین می روند خود، تجسمی از مفاهیم دینی باشند مردم هم از آنها یاد می گیرند.
رفتار مبلغان باید تجسم مفاهیم دینی باشد
رفتار مبلغان باید تجسم مفاهیم دینی باشد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن این علامه در قم برگزار شد، در خصوص شخصیت علامه طباطبایی گفت: محبت الهی از اینجا نشات می‌گیرد که حب ذات منجر به حب الهی می شود و علامه طباطبایی در المیزان با این نگاه و از این منظر سخن می‌گوید.

وی بیان کرد: ما تاکید داریم محتوا را از دین بگیریم و قالب‌ها را خودمان به دست می‌آوریم و علامه در المیزان تاکید دارد که در بسیاری قسمت‌ها قالب را دین بیان کرده و محتوا هم از سوی دین بیان شده است.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این مساله کمک می‌کند قالب و محتوا تناسب ویژه با هم داشته باشند.

عابدینی با تاکیدبر اینکه باید در حوزه‌ها کسانی که می‌خواهند به تبلیغ بروند در کنار کسانی باشند که تجسم دین باشند و از آنها یاد بگیرند گفت: به این شکل مردم از کسانی که به تبلیغ دین رفته و تجسم مفاهیم دین هستند هم یاد می‌گیرند؛ چراکه مردم با شنیدن یاد نمی گیرند و باید رفتار درست ببینند تا یاد بگیرند و این تحفه‌ای است که در المیزان برای ما به یادگار گذاشته شده است.
https://qomnews.ir/vdcj8meh.uqe8vzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما