کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهدا هیچ گاه در برابر دشمن سر فرود نیاوردند

خبرگزاری تسنیم , 26 آبان 1399 ساعت 10:00

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم گفت: شهیدان هیچ‌گاه تسلیم نشدند و در برابر دشمن سر فرود نیاورند و اقداماتشان همه الهی بود و امانتی سنگین به ما سپرده‌اند.


به گزراش قم نیوز سرتیپ دوم علی اسدی دیروز یکشنبه در مراسم رونمایی از 40 پلاک شهید در مجتمع امام خمینی(ره) در قم اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از یاد نبریم و باید یاد و خاطره شهدای قبل و بعد از انقلاب، شهیدان 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت، شهدای حرم و سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی را زنده نگاه‌داریم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم افزود: چنین جلساتی به شهدا و خانواده معظم ایشان تعلق دارد و در محضر شهدا و خانواده شهدا بودن توفیق می‌خواهد.

وی تصریح کرد: خانواده شهدا چشم‌وچراغ این ملت شریف هستند و امروز شهدا ما را دعوت کرده‌اند و باید خود را خادمان شهدا و قدردان این فرصت‌ها بدانیم.

فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) بیان کرد: مزین شدن 40 کوچه و برزن با پلاک شهدا درقم، حرکتی بزرگی در معرفی شهداست و می‌خواهیم این پلاک‌ها در شهر نمود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره شهدا بسیار ارزشمند است و متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم بهتر از این دین خود را به شهیدان ادا کنیم، اما همین تلاش به ویژه از مسئولان سپاه علی‌‌ابن‌طالب نیز گرانقدر است و جای تقدیر دارد.

اسدی گفت: بسیاری از جوانان با زندگی رزمندگان و ایثارگران و شهیدان آشنا نیستند و اگر به‌خوبی عنوان نشود نمی‌توانیم به‌خوبی این فرهنگ را در جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: منظور رهبری در مورد اجرای چنین برنامه‌هایی، اثربخشی آثار و اقدامات شهدا در سطح جامعه است، اگر فعالیت‌های شهدا و خصوصیات آن‌ها را بشناسیم و بدانیم چه اهداف والایی داشتند و مقصدشان کجا بوده است قطعاً جامعه به سمت رستگاری رهنمون می‌شود.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم بیان کرد: طبق گفته‌های موجود هر یک از صندلی‌های مسئولان حاصل خون 72 شهید است،قطعاً بر هر صندلی که نشسته‌ایم باید پاسخگوی 72 شهید باشیم.

وی گفت: یکی از بزرگان دفاع مقدس می‌گفت امروز مسئولان بر روی درب‌ها می‌نویسند بدوم هماهنگی وارد نشوید و دیروز فرزندان دفاع مقدس می‌گفتند فرماندهی از آن امام حسین(ع) است، گاهی این شیوه‌های مدیریتی کمرنگ می‌شود.

اسدی عنوان کرد: اگر خود را مدیون خانواده شهدا می‌دانستیم، حاصل این اقدامات شهیدان را به عنوان امانت فرض می‌کردیم دیگر از وظایف و رسالتی که داشتیم غفلت نمی‌کردیم، هر چند امروز هم اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از خاک ما توسط اجنبی اشتغال شود و یا زیر سلطه بیگانگان برویم.

وی تصریح کرد:شهیدان هیچ‌گاه تسلیم نشدند و در برابر دشمن سر فرود نیاورند و اقداماتشان همه الهی بود و امانتی سنگین به ما سپرده‌اند، امروز در این جایگاه مقدس قسم می‌خوریم ذره‌ای از عقاید این خانواده‌های معظم کوتاه نمی‌آییم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم خاطرنشان کرد: مسیر شهدا مسیر استقامت و پیروزی است و اگر در نهایت شهادت نیز باشد باز همان به معنای پیروزی است، در چنین مسیری باخت معنا ندارد و جبهه حق علیه باطل هیچ‌گاه دچار شکست و ضعف نمی‌شود.

وی در پایان گفت: وقتی در مکتب سرخ شهادت قدم برداشتیم لحظات مقدس است، ما وظیفه‌داریم دفاع مقدس را به فرزندان خود بازگو و آن را ترویج کنیم،وقتی پلاک 40 شهید در شهر نصب شود یعنی فرصتی ارزشمند برای آشنایی با نام شهدا فراهم می‌آید؛ امیدواریم این برنامه‌ها اثربخش و تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 92629

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92629/شهدا-هیچ-گاه-برابر-دشمن-سر-فرود-نیاوردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir