قم نيوز : امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه شیعیان باید نسبت به معصومین(ع) معرفت و اخلاص داشته باشند، گفت: معصومین(ع) واسطه خیر برای شیعیان هستند و باید در همه امور زندگی‌مان به آن‌ها تمسک داشته باشیم.
شیعیان باید نسبت به معصومین(ع) معرفت و اخلاص داشته باشند
شیعیان باید نسبت به معصومین(ع) معرفت و اخلاص داشته باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آداب ارزشمند شیعیان فرهنگ زیارت است که دارای ارزش و اهمیت بسیار زیادی است، اگر کسی در مسیر اهل‌بیت(ع) گام بردارد روز قیامت مورد شفاعت معصومین(ع) قرار می‌گیرد.

وی افزود: انسان باید نسبت به زیارت اشتیاق داشته باشد و همچنین این زیارت همراه بامعرفت و اعتقاد باشد، هدف از زیارت این است که معرفت و اعتقاد ما نسبت به ائمه معصومین(ع) بیشتر شود.

امام‌جمعه قم بیان کرد: آنچه از آداب و احکام زیارت به دست ما رسیده است زیارت همانند مدرسه دانشگاه است و نقش نخست این است که انسان چیزی را فرابگیرد و نسبت به معصومین(ع) معرفت داشته باشد و باید به زیارتگاه‌ها همراه بامعرفت وارد شویم.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) بابیان اینکه زائر کسی است که مفهوم و جایگاه زیارت را بشناسد، عنوان کرد: محبت نسبت به اهل‌بیت(ع) و  دشمنان اهل‌بیت(ع) در یک جا جمع نمی‌گردد و نمی‌شود کسی هم در دلش محبت اهل‌بیت(ع) و هم محبت دشمنان اهل‌بیت(ع) را داشته باشد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: امام جواد(ع) و بزرگان توصیه کرده‌اند که زیارت همراه بامعرفت باشد و بنابراین در فرهنگ اهل‌بیت(ع) نمره بیشتر را زائری می‌گیرد که معرفت بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم جایگاه ائمه(ع) را مورد توجه قرارداد و گفت: اعتقاد داریم که اهل‌بیت(ع) به اذن خدا احاطه و اشراف دارند و سخن همه را می‌شوند و می‌توانیم از دورهم به معصومین(ع) سلام بدهیم.

وی افزود: هدف از زیارت توسل به معصومین(ع) است و ارتباط با اهل‌بیت(ع) دور و نزدیک  ندارد ولی توصیه شده است از نزدیک امام معصوم را زیارت کنیم، کسی که رنج سفر و مسافت را متحمل می‌شود تا اهل‌بیت(ع) را زیارت می‌کند بر آن‌ها وارد می‌شود و مهمان است که حساب و احترام دیگری دارد و توجه ویژه‌ای به وی می‌شود.
امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه شیعیان باید نسبت به معصومین معرفت و اخلاص داشته باشند، خاطرنشان کرد: زیارت رفتن یک اجر و ارزش‌گذاری نسبت به مقام اهل‌بیت(ع) است، معصومین(ع) واسطه خیر برای شیعیان هستند و باید در همه امور زندگی‌مان به آن‌ها تمسک داشته باشیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciwya3.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما