کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی احداث بوستان شهید زین‌الدین

خبرگزاری فارس , 3 آذر 1399 ساعت 9:30

مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: بوستان طبقاتی شهیدان زین‌الدین بااعتباری بالغ‌بر 22 میلیارد تومان طراحی و اجراشده است.


به گزارش قم نیوز مهدی اصفهانیان مقدم اظهار داشت: بوستان طبقاتی شهیدان زین‌الدین نخستین بوستان طبقاتی شهر قم بوده که با توجه به توپوگرافی خاص این منطقه طراحی و ساخته‌شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم مساحت دیوار سبز این بوستان را ۵ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: ۱۵ هزار متر آبیاری مکانیزه در این بوستان اجراشده و گونه‌های مناسب با اقلیم قم کاشته و مجموعه‌های بازی کودکان و ست‌های ورزشی در این بوستان اجراشده است.

اصفهانیان مقدم مساحت کلی بوستان را ۳ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: اعتبار هزینه شده در این بوستان ۲۲ میلیارد تومان بوده و همزمان با هفته بسیج این بوستان به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افتتاح باغ پرندگان را یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری دانست و بیان کرد: باغ پرندگان با مساحتی برابر ۷ هکتار و اعتباری بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان افتتاح‌شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم آب‌نمای باغ پرندگان را با طولی برابر۶۰۰ متر اعلام کرد و ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نوع پرنده مختلف در این باغ نگهداری شده و یک بخش از بوستان نیز به گیاهان و پرندگان حاره‌ای اختصاص داده‌شده است.

اصفهانیان مقدم در پایان باغ پرندگان را دارای کارکرد شهری و فراشهری دانست و تأکید کرد: امیدواریم شهروندان و زائران از این بوستان کمال استفاده را برده و در افزایش نشاط اجتماعی تأثیر فراوانی دارد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 92830

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92830/اعتبار-۲۲-میلیارد-تومانی-احداث-بوستان-شهید-زین-الدین

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir