پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 92844

توجه به جنبه بین المللی گردشگری زیارتی در ایران

قم نيوز : مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شیراز گفت: انعقاد تفاهم همکاری سه شهر زیارتی در ایران اقدام بسیار شایسته ای است اما باید به جنبه بین المللی گردشگری زیارت در این شهرها توجه جدی داشت.
توجه به جنبه بین المللی گردشگری زیارتی در ایران
توجه به جنبه بین المللی گردشگری زیارتی در ایران
به گزارش قم نیوز مرتضی جعفری با بیان اینکه پس از حضور گسترده زائران داخلی و خارجی در مشهد شاهد حضور بسیار بالای این زائران در قم هستیم، اظهار کرد: اگر زمان ماندگاری برای حضور زائران در قم افزایش یابد به طور قطع اتفاق مبارکی افتاده است که موجب رونق گردشگری می شود.

وی با قیاس وضعیت گردشگری در قم نسبت به زمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در طول این سال ها ظرفیت گردشگری در قم بسیار متحول شده است و پیرامون حرم حضرت معصومه (س) از خانه های زائر، مهمان سرا و اقامتذپذیر پر شده است که نشان دهنده تاثیر تغییر و تحولاتی است که در طول این سال ها رخ داده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شیراز  اضافه کرد: عملا جلوه گردشگری در قم مشهود تر شده و قم پایگاه تفقه و تشیع شده است و از دیرباز این شهر به عنوان شهر اهل بیت (ع) شناخته می شود و همین مسئله موجب رونق گردشگری در این شهر می شود.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در شیراز با قم متفاوت است، تصریح کرد: شیراز محلی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود و جاذبه های تاریخی دیگری نیز به جز شاهچراغ وجود دارد که محور گردشگری است.

جعفری با اشاره به امضای تفاهم نامه شهرداری شهرهای زیارتی بیان کرد: این اتفاق بسیار مبارک است و به طور قطع این سه شهر می توانند به عنوان ستون فقرات گردشگری محسوب شوند اما اگر جنبه بین المللی این موضوع را در نظر نگیریم کار موفقی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: اگربتوانیم مثلث گردشگری را با پیوست بین المللی در نظر بگیریم رویدادهای خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.
 
 
انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgt79y.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما