دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 92848

قیمت پایه سرویس های دربستی خارج از شهر تصویب نشد

قم نيوز : تعیین قیمت پایه سرویس های دربستی حومه و خارج از شهر اتوبوسرانی قم به جلسات بعدی شورای اسلامی شهر موکول شد.
قیمت پایه سرویس های دربستی خارج از شهر تصویب نشد
قیمت پایه سرویس های دربستی خارج از شهر تصویب نشد
به گزارش قم نیوز رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم امروز در جلسه علنی شورای شهر با بیان این که توسعه حمل و نقل عمومی بویژه در حوزه حفظ محیط زیست از ضروریت ها و اولویت های همیشگی بوده است اظهار کرد: متأسفانه دولت در این زمینه سهم خود را پرداخت نمی کند و البته 5 سال است که هیچگونه حمایتی در این موضوع از سوی دولت انجام نشده است.

روح الله امراللهی افزود: یکی از لوایح اخیر شهرداری و سازمان اتوبوسرانی به شورای شهر این است که بتوانند از منابع موجود خود و در ساعات غیر پیک مسافر شهری، برای ارائه سرویس های دربستی خارج از شهر استفاده کنند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد این لایحه تعیین مبلغ 90 هزار تومان به ازای هر ساعت دربستی برای این سرویس ها بود که البته این مبلغ در کمیسیون و بر اساس مقایسه قیمت با دیگر شهرها و همچنین سایر قیمت های دربستی مانند تاکسی، به مبلغ 200 هزار تومان برای اتوبوس های باکیفیت اورهال سازی شده افزایش یافت و به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در ادامه تصریح کرد: شهرداری و همچنین شورای شهر در این موضوع به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیستند و تنها این هدف پیگیری می شود که مشکلی در این حوزه پدید نیاید و کمبودی وجود نداشته باشد.

همچنین در این موضوع، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز با اشاره به این که سازمان اتوبوسرانی با کمبود درآمد رو به روست اظهار کرد: این تعیین قیمت از آن جا آغاز شد که شرکت شهرک های صنعتی از شهرداری درخواست کرد تا برای شهرک های صنعتی اطراف شهر مانند شهرک شکوهیه، خط اتوبوسرانی و با قیمت شهری برقرار شود که ما بر اساس محدودیت های خود، این پیشنهاد را نپذیرفتیم.

عباس ذاکریان ادامه داد: پس از آن بود که بحث قیمت پایه برای اتوبوس های دربستی به این مناطق مطرح و تصمیم بر این شد تا این قیمت پایه بر اساس لایحه ای به شورای اسلامی شهر تقدیم و نهایی شود.

در عین حال حسین اسلامی به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم این خدمات دهی را خلاف قانون دانست و گفت: موضوع فعالیت شهرداری ها، محدوده داخل شهر است و البته اذعان داریم که همه شهرها نسبت به این قانون سکوت اختیار کرده اند و خدمات خارج از شهر نیز ارائه می دهند.

پس از آن بود که پیشنهاد بازگشت لایحه به کمیسیون و اصلاح قیمت مطرح شده برای عدم ایرادگیری کمیسیون انطباق درباره افزایش قیمت از 90 به 200 هزار تومان مطرح و به تصویب رسید.

بر این اساس، اعضای شورای اسلامی شهر قم بر کار کارشناسی دقیق تر در زمینه تعیین قیمت پایه در این موضوع تأکید کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaano.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما