دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 92851

سامانه بانک اطلاعات بی سوادی در قم طراحی می شود

قم نيوز : معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: با راه اندازی سامانه بانک اطلاعات بی سوادی، آمار کاملی از همه گروه‌ها و طبقات جامعه هدف سوادآموزی به صورت به روز و برخط در دسترس خواهد بود.
سامانه بانک اطلاعات بی سوادی در قم طراحی می شود
سامانه بانک اطلاعات بی سوادی در قم طراحی می شود
به گزارش قم نیوز محمدرضا قاسمی نیا با بیان اینکه برای جذب و پوشش حداکثری سوادآموزان، تمام آموزش دهندگان و معلمان و کارمندان دولت باید در آموختن سواد به افراد کم سواد و بی سواد مشارکت نمایند، گفت: آماده هستیم تا با مشارکت افراد و دستگاه‌های مختلف فرهنگ سوادآموزی را در استان و کشور ترویج کنیم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی بی سوادان در سامانه‌ای تحت وب برای دسترسی اسمی به آمار کم سوادان و بی سوادان و دعوت و تشویق افراد مختلف و علاقمند برای ثبت نام در دوره‌های سوادآموزی گفت: با راه اندازی این سامانه در آینده نزدیک آمار و اطلاعات کاملی از مشخصات شناسنامه‌ای، شغلی همه گروه‌ها و طبقات جامعه هدف سوادآموزی به صورت بروز و برخط وجود در دسترس خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت‌های آموزش حضوری در شرایط کرونایی کشور بر سوادآموزی غیر حضوری تاکید کرد و افزود: برنامه آموزشی رادیویی دوره سوادآموزی کتاب‌های اول و دوم با عنوان «صدای دانایی»، لوح فشرده تدریس و آموزش دوره‌های انتقال و سوادآموزی، تولید محتوای الکترونیکی و فیلم آموزشی با استفاده از فضای مجازی و بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی، برقراری تماس‌های صوتی و تصویری و در موارد خاص جلسات محدود با رعایت و حفظ دستورات بهداشتی در جهت پاسخ گویی به اشکالات درسی سوادآموزان و آموزش به شیوه‌های خودآموز و فرد به فرد از مهم‌ترین اقدامات در این ایام در جهت ریشه کن کردن بی سوادی بوده است.

قاسمی نیا از توجه ویژه به راه اندازی مراکز یادگیری محلی عادی و خاص در راستای بسته تحولی طرح «پیوند سواد و زندگی» خبر داد و افزود: اولویت این طرح اجرای دوره‌های آموزشی سواد آموزی همراه با فعال سازی پویش آموزش مجازی برای جذب و کیفیت حداکثری راه اندازی شده است.

وی در پایان گفت: آموزش «مدرسه محور» و سوادآموزی «جامعه محور» و همچنین توجه ویژه به سلامت افراد، نظارت بر کیفیت آموزش و پیگیری دائم تا حصول نتیجه از سیاست‌های راهبردی معاونت سوادآموزی استان می‌باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcezv8o.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما