سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 92867

یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران در قم شفافیت است

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: رسانه‌ها باید پیگیر دسترسی آزاد اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باشند.
یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران در قم شفافیت است
یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران در قم شفافیت است
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی در خصوص قانون دسترسی آزاد به اطلاعات دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: یکی از مباحثی که در سطح وزارت در سال‌های اخیر دنبال شده است موضوع شفاف‌سازی و به‌روزرسانی اطلاعات دستگاه‌های مختلف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین‌باره برنامه‌های جدی نسبت به زیرمجموعه‌های خود در خانواده این وزارت خانه دارد و از مرکز توسط وزارت نیز این نظارت در سطح وسیعی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مجموعه اجرایی کلان کشور، ابلاغ‌هایی به زیرمجموعه دولت پیرامون شفاف‌سازی و بارگذاری اطلاعات شده است دراین‌باره ارزیابی‌های دقیقی نیز وجود دارد.

حسینی کاشانی بیان کرد: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی، آیتم‌های مختلف عمومی و اختصاصی ایجادشده که شفافیت یکی از شاخص‌های مهم آن است و امسال سازمان مدیریت استان ارزیابی‌های لازم را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در شفاف‌سازی و ارزیابی عملکرد، همه دستگاه‌ها ملزم به ارائه کامل اطلاعات در سایت هستند و این بخش امتیاز زیادی در ارزیابی فعالیت‌ها دارد؛ ما نیز در سطح استانی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: بارگذاری اطلاعات روی سامانه‌های موجود جهت دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف‌سازی اهمیت زیادی دارد و بخش زیادی از مطالبات شهروندان را پاسخ می‌دهد.

وی گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف‌سازی، کاری نو و جدید است و متناسب با شاخصه‌های تعریف‌شده باید دنبال شود، با توجه به اینکه این طرح در سطح کلان در وزارت خانه پیگیری می‌شود و هنوز آئین‌نامه استانی تعیین نشده باید به‌طورجدی در سطح استانی نیز آن را عملیاتی کنیم.

حسینی کاشانی افزود: خوشبختانه حرکت به سمت جلویی وجود دارد و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف‌سازی موجب پیشرفت و تعالی است و باید بهای بیشتری به آن داد.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران، شفافیت است و مدیران باید آن را موردتوجه قرار دهند از طرفی رسانه‌ها باید پیگیر دسترسی آزاد اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: رسانه زیرمجموعه ارشاد است و علاوه بر اینکه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد خود به‌عنوان رابطی میان مردم و مسئولان باید اطلاعات را به‌طور شفاف منتقل کرده و موشکافانه وارد عمل شوند و درزمینهٔ شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات به فرهنگ‌سازی بپردازد تا خروجی خوبی را از مصوبات و برنامه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbzwb9.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما