کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خرید پنج دستگاه مکش به منظور جمع‌آوری آبهای سطحی

شهرداری قم , 4 آذر 1399 ساعت 12:31

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به توسعه تجهیزات جمع‌آوری آبهای سطحی از خرید 5 دستگاه مکش و چندین پمپ خبر داد.


به گزارش قم نیوز سید امیر سامع با اشاره به بخشی از اقدامات شهری در راستای پروژه جمع‌آوری و دفع آبهای سطحی، اظهار داشت: علاوه بر رفع گرفتگی‌ها و توسعه زیرساخت‌ها نیاز به تکمیل یک سری از امکانات و تجهیزات وجود داشت که در رابطه با آن اقدام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: برای رفع مشکل آبگرفتگی منازل یا خیابانهای اصلی و زیرگذرها پمپ‌های مکشی نیاز بود که بتوانیم آبگرفتگی در این مناطق حساس را به موقع مهار کنیم.

سامع افزود: در دو سه سال گذشته پنج دستگاه مکش با ظرفیت خوبی خریداری شده است و تعدادی هم پمپ از سوی آتش نشانی برای رفع آبگرفتگی منازل خریداری شده است.

وی تاکید کرد: اداره کل نظارت و هماهنگی مناطق، شهرداری‌های ‌مناطق و مدیریت بحران شهرداری نیز تجهیزات خود را در زمینه جمع‌آوری آبهای سطحی توسعه داده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم وظیفه رفع آبگرفتگی منازل با آتشنشانی و آبگرفتگی معابر را با شهرداری‌های مناطق و خدمات شهری عنوان کرد و افزود: خط قرمزی که باید قائل شویم این است که داخل خانه‌های مردم آبگرفتگی نداشته باشیم و شبکه معابر اصلی مختل نشود.

به گفته سامع علاوه بر شهرداری یک سری دیگر از دستگاه‌ها مانندشرکت آب و فاضلاب شهری هم از نظر تعریض و توسعه شبکه‌ها در راستای مقابله با آبگرفتگی وظایفی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه تعریض و توسعه شبکه‌های فاضلاب انجام شده است، تاکید کرد: بعضی از این شبکه‌ها ظرفیت محدود دارند و داخل زیرزمین‌های بعضی از منازل در اثر همین ظرفیت محدود بالازدگی آب بارندگی را داریم که مردم دچار مشکل می‌شوند که البته امروز کمتر این اتفاق می‌افتد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: سال ۹۴ یک اتفاق در شیخ آباد افتاد و بیش از ۱۰۰ مورد آبگرفتگی منازل داشتم که بخشی از داخل شبکه فاضلاب داخل منازل و بخشی از داخل کوچه و حیاط به داخل منزل کشیده شده بود اما در بارندگی‌های اخیر با اقدامات توسعه‌ای که صورت گرفت چند مورد انگشت شمار در همین شیخ آباد چنین مواردی در بارندگی‌های شدید مشاهده شد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 92875

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92875/خرید-پنج-دستگاه-مکش-منظور-جمع-آوری-آبهای-سطحی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir