کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رویکرد محله محوری برای حل آسیب های اجتماعی مناطق محروم

خبرگزاری فارس , 4 آذر 1399 ساعت 19:05

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابی طالب (ع)گفت: سپاه در برنامه های اجتماعی به دنبال برطرف کردن آسیب ها و تلاش برای رفع محرومیت هاست و در این راستا رویکرد محله محوری را در دستور کار قرار داده است


به گزارش قم نیوز احمد جعفری امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج بزرگترین شبکه مردمی ، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در همه دنیاست که با شناخت ظرفیت‌های گسترده میهن اسلامی و استفاده و هم افزایی می‌توانیم گام‌های بلندی برای پیشرفت و عدالت برداریم.

وی با اشاره به اینکه شناخت مسائل اولویت دار در محله‌ها باید احصاء شود، تصریح کرد: اگر این رویداد رخ بدهد راه حل و راهکارهایی در این زمینه ارائه خواهد شد که موجب حل مسائل می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) اضافه کرد: راه حل‌های عالمانه با بهره گیری و تکیه بر فناوری‌های روز دنیا توام با چاشنی هنر می‌تواند در کوتاه کردن زمان حل مسائل در جامعه موثر باشد.

وی بیان کرد: تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیازمند جامعه اسلامی و محله‌های اسلامی است که در تمام ابعاد فرهنگی اجتماعی، امنیتی اقتصادی، علمی و... باید در طراز انقلاب اسلامی باشد.

جعفری با تاکید براینکه بسیج پیشرو خدمت و امنیت آفرین است، تصریح کرد: هر جا تفکر بسیجی و عمل و رفتار بسیجی عمل شده است در آن میدان موفق بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به برخی فعالیت‌های معاونت اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) اشاره و تصریح کرد: ایجاد قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله از جمله اقداماتی است که صورت گرفته و در این راستا با شناسایی بسیجیان با انگیزه و دغدغه مند نسبت به آموزش مهارت‌ها و سازماندهی گروه‌های آمر به معروف و ناهی از منکر اقدام می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابی طالب (ع) ادامه داد: همچنین اجرای ماموریت‌ها با تذکر لسانی مهربانانه، فضا سازی پویش‌های مختلف اعم از پویش متفاوت نباشیم، مدافعان سلامت، من بسیجی ام و ... از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) در عرصه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات شایسته ای انجام داده است، تصریح کرد: پیشگیری، درمان و صیانت از معتادان از جمله اقدامات در حوزه اجتماعی به شمار می‌رود که در این راستا پایگاه تخصصی بصائر با حضور طلبه‌های بسیجی و جهادی با سابقه 10 ساله مشغول فعالیت هستند و به مشاوره معتادان و خانواده‌های آنان در حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی روانشناسی، اخلاقی، رفتاری و ... اهتمام دارند.

جعفری اضافه کرد: آموزش و آگاه سازی در مدارس و مساجد و اقشار مختلف و توزیع کمک‌های معیشتی بین نیازمندان از دیگر اقدامات در این زمینه به شمار می‌رود.

وی همچنین از فعالیت مرکز ترک اعتیاد دین پایه کرامت خبر داد و گفت: در این مرکز مشاوره فرهنگی، اشتغال و روانشناسی انجام می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) اضافه کرد: برنامه‌هایی برای پیشگیری از طلاق با ترویج سبک زندگی اسلامی نیز در حال انجام است که در این راستا به آموزش مبلغین و توانمند سازی آنان در سطوح مقدماتی و میدانی در فضای مجازی، مشاوره با استفاده از اساتید مجرب و گروه‌های تبلیغی در پایگاه‌ها بوستان‌ها مجتمع‌ها اهتمام داریم.

وی تصریح کرد: مشاوره پیش از ازدواج، ازدواج آسان، همسرداری، فرزند پروری، تحکیم خانواده و سواد رسانه ای از جمله مباحث مشاوره ای است که به همت معاونت اجتماعی سپاه علی بن ابی طالب (ع) انجام می‌شود.

جعفری اضافه کرد: راه اندازی مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده، کانال‌های محله مهرورزی، پاسخگو، آموزش آمران و ناهیان محله کرامت و همیاران زندگی از برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: محرومیت زدایی و خدمت رسانی از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) است که در این زمینه نسبت به رفع محرومیت‌ها با کمک‌های معیشتی، غذای گرم، پوشاک و بازسازی منازل اهتمام داریم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92886

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92886/رویکرد-محله-محوری-حل-آسیب-های-اجتماعی-مناطق-محروم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir