سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : 92886

رویکرد محله محوری برای حل آسیب های اجتماعی مناطق محروم

قم نيوز : معاون اجتماعی سپاه علی بن ابی طالب (ع)گفت: سپاه در برنامه های اجتماعی به دنبال برطرف کردن آسیب ها و تلاش برای رفع محرومیت هاست و در این راستا رویکرد محله محوری را در دستور کار قرار داده است
رویکرد محله محوری برای حل آسیب های اجتماعی مناطق محروم
رویکرد محله محوری برای حل آسیب های اجتماعی مناطق محروم
به گزارش قم نیوز احمد جعفری امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج بزرگترین شبکه مردمی ، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در همه دنیاست که با شناخت ظرفیت‌های گسترده میهن اسلامی و استفاده و هم افزایی می‌توانیم گام‌های بلندی برای پیشرفت و عدالت برداریم.

وی با اشاره به اینکه شناخت مسائل اولویت دار در محله‌ها باید احصاء شود، تصریح کرد: اگر این رویداد رخ بدهد راه حل و راهکارهایی در این زمینه ارائه خواهد شد که موجب حل مسائل می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) اضافه کرد: راه حل‌های عالمانه با بهره گیری و تکیه بر فناوری‌های روز دنیا توام با چاشنی هنر می‌تواند در کوتاه کردن زمان حل مسائل در جامعه موثر باشد.

وی بیان کرد: تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیازمند جامعه اسلامی و محله‌های اسلامی است که در تمام ابعاد فرهنگی اجتماعی، امنیتی اقتصادی، علمی و... باید در طراز انقلاب اسلامی باشد.

جعفری با تاکید براینکه بسیج پیشرو خدمت و امنیت آفرین است، تصریح کرد: هر جا تفکر بسیجی و عمل و رفتار بسیجی عمل شده است در آن میدان موفق بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به برخی فعالیت‌های معاونت اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) اشاره و تصریح کرد: ایجاد قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله از جمله اقداماتی است که صورت گرفته و در این راستا با شناسایی بسیجیان با انگیزه و دغدغه مند نسبت به آموزش مهارت‌ها و سازماندهی گروه‌های آمر به معروف و ناهی از منکر اقدام می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابی طالب (ع) ادامه داد: همچنین اجرای ماموریت‌ها با تذکر لسانی مهربانانه، فضا سازی پویش‌های مختلف اعم از پویش متفاوت نباشیم، مدافعان سلامت، من بسیجی ام و ... از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) در عرصه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات شایسته ای انجام داده است، تصریح کرد: پیشگیری، درمان و صیانت از معتادان از جمله اقدامات در حوزه اجتماعی به شمار می‌رود که در این راستا پایگاه تخصصی بصائر با حضور طلبه‌های بسیجی و جهادی با سابقه 10 ساله مشغول فعالیت هستند و به مشاوره معتادان و خانواده‌های آنان در حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی روانشناسی، اخلاقی، رفتاری و ... اهتمام دارند.

جعفری اضافه کرد: آموزش و آگاه سازی در مدارس و مساجد و اقشار مختلف و توزیع کمک‌های معیشتی بین نیازمندان از دیگر اقدامات در این زمینه به شمار می‌رود.

وی همچنین از فعالیت مرکز ترک اعتیاد دین پایه کرامت خبر داد و گفت: در این مرکز مشاوره فرهنگی، اشتغال و روانشناسی انجام می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) اضافه کرد: برنامه‌هایی برای پیشگیری از طلاق با ترویج سبک زندگی اسلامی نیز در حال انجام است که در این راستا به آموزش مبلغین و توانمند سازی آنان در سطوح مقدماتی و میدانی در فضای مجازی، مشاوره با استفاده از اساتید مجرب و گروه‌های تبلیغی در پایگاه‌ها بوستان‌ها مجتمع‌ها اهتمام داریم.

وی تصریح کرد: مشاوره پیش از ازدواج، ازدواج آسان، همسرداری، فرزند پروری، تحکیم خانواده و سواد رسانه ای از جمله مباحث مشاوره ای است که به همت معاونت اجتماعی سپاه علی بن ابی طالب (ع) انجام می‌شود.

جعفری اضافه کرد: راه اندازی مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده، کانال‌های محله مهرورزی، پاسخگو، آموزش آمران و ناهیان محله کرامت و همیاران زندگی از برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: محرومیت زدایی و خدمت رسانی از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب (ع) است که در این زمینه نسبت به رفع محرومیت‌ها با کمک‌های معیشتی، غذای گرم، پوشاک و بازسازی منازل اهتمام داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcce4qo.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما