کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش دوره پیش‌دبستانی به‌صورت مجازی و رایگان در قم ارائه می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 5 آذر 1399 ساعت 12:26

معاون آموزش‌وپرورش استان قم گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و دغدغه والدین، امسال آموزش مراکز پیش‌دبستانی در حدود ۶۵ پایگاه، به‌صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز مریم سادات پناهنده با اشاره به اهمیت دوره پیش از دبستان اظهار داشت: نوآموزان ما برای ورود به پایه اول نیازمند آموزش‌هایی هستند که در دوره پیش از دبستان برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده نحوه ارتباط با همسالان، کسب مهارت‌های دست ورزی و اجتماعی و از همه مهم‌تر آشنایی با پایه‌های علوم و در یک‌کلام هر آنچه برای یادگیری یک دانش‌آموز موفق ضروری است را در این دوره به‌خوبی آموزش می‌بینند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد: در سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی، دوره پیش‌دبستانی با عنوان دوره آموزش رسمی شناخته‌شده اما به لحاظ قانونی الزامی نبوده درحالی‌که ضروری به نظر می‌رسد که دوستان قانون‌گذار ما باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر رسالت آگاهی بخشی آموزش‌وپرورش عنوان کرد: تفاوت معناداری بین کودکانی که از آموزش‌های صحیح و اصولی دوره پیش‌دبستانی استفاده کردند بادانش آموزانی که از این دوره بی‌بهره بودند وجود دارد که معلمان و والدین این دانش آموزان خود، گواه این ادعا بودند.

به گفته پناهنده دوره پیش‌دبستانی در سال‌های گذشته به دو صورت در مراکز غیردولتی و مدارس دولتی با مشارکت مردم متمرکز بوده که طبق برنامه‌ریزی امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور و دغدغه‌ای که والدین نسبت به‌سلامت فرزندانشان دارند به‌صورت مجازی و رایگان برگزار می‌شود.

فرصت سنجش به هنگام نوآموز، در دوره پیش از دبستان
وی پایگاه‌های منتخب استان را حدود 65 مرکز دانست و افزود: متولدین نیمه دوم سال 93 و نیمه اول سال 94 واجد شرایط ثبت‌نام در سال تحصیلی 1399 و 1400 هستند والدینی که تا به امروز اقدامی برای ثبت‌نام نداشتند خواهشمندیم سریع‌تر به پایگاه‌های منتخب مناطق و نواحی استان مراجعه داشته باشند.

این مسئول آموزشی ثبت‌نام نوآموزان را در کمترین حضور با رعایت کلیه مسائل بهداشتی دانست و یادآور شد: لیست اطلاعات دقیق پایگاه‌های منتخب دوره پیش‌دبستانی در قالب بنرهایی در سطح شهر نصب‌شده همچنین در سایت اداره کل آموزش‌وپرورش و پورتال معاونت آموزش ابتدایی نیز بارگزاری شده است.

وی با اشاره به فلسفه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: ثبت‌نام در سامانه سناد، امکان سنجش به‌موقع، با تراکم پایین و فاصله زمانی مشخص را فراهم می‌کند و اگر احیاناً نیازی به رسیدگی خاصی برای آمادگی تحصیلی، کسب مهارت‌های اجتماعی لازم و...وجود داشت؛ فرصت کافی برای رفع آن باشد.

پناهنده خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط بحرانی کشور و متصور نبودن زمان خروج از آن وضعیت و احتمال ادامه‌دار بودن شرایط، اگر نوآموز زودتر وارد بحث آموزش مجازی شود قطعاً سازوکارهای لازم برای مواجهه با آن را یاد گرفته و با آمادگی کامل و آرامش بیشتری وارد سال اول ابتدایی می‌شود.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 92899

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92899/آموزش-دوره-پیش-دبستانی-به-صورت-مجازی-رایگان-قم-ارائه-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir