کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات:

استمرار فعالیت فرهنگی با رعایت اصول بهداشتی در مساجد ضروری است

خبرگزاری مهر , 5 آذر 1399 ساعت 18:00

رئیس اداره اعزام مبلغان دفتر تبلیغات به ضرورت احیای مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: محله‌ای که مسجد آن تعطیل باشد، عملاً نمی‌توان کارهای فرهنگی در آن انجام داد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیدحامد شریعتمداری عصر سه‌شنبه در نشست هم اندیشی سرگروه‌های فعال تبلیغی مساجد به آسیب‌های برآمده از تعطیلی مساجد اشاره کرد و گفت: احیای مساجد تعطیل شده در دوران شیوع ویروس کرونا امری ضروری برای جامعه ما است و نباید اجازه داد که تعطیلی مساجد معنویت جامعه را کاهش دهد.

رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه‌های تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد را تبیین کرد و گفت: نقش مساجد در موج سوم کرونا می‌تواند همچون گذشته پررنگ باشد و نباید اجازه داد این ظرفیت عظیم مغفول بماند.

وی به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره فعالیت گروه‌های جهادی و طلاب در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در کنار اشاره به سه حوزه اصلی اقتصاد، امنیت و فرهنگ، بر ضرورت توجه مبلغان به تغییر شرایط زمانی و نیاز به تلاش هوشمندانه در کارهای فرهنگی تأکید دارند و ما نیز باید فعالیت‌های فرهنگی خود را با نیازها و شرایط جامعه تنظیم کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: شیوه حمایت‌های دفتر تبلیغات اسلامی از گروه‌های تبلیغی تغییر کرده است. در گذشته بعد از هر مناسبت عمومی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی از گروه‌های تبلیغی حمایت می‌شد، اما این حمایت هم اکنون باید هدفمندتر انجام شود.

رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه‌های تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات ادامه داد: از این به بعد طرح‌هایی که گروه‌های تبلیغی برای فعالیت‌های فرهنگی دارند یا انجام داده‌اند را به دفتر تبلیغات اسلامی ارائه می‌دهند و بعد از بررسی این طرح‌ها، حمایت‌ها برای عملیاتی کردن آن صورت می‌گیرد.

وی تبلیغ در فضای مجازی را امری مهم دانست و افزود: در ۹ ماه اخیر که کشور با ویروس کرونا مواجه بود، استفاده از فضای مجازی در بین مردم بیشتر شد. خوشبختانه گروه‌های تبلیغی نیز با ورود به این مسأله توانستند فعالیت‌های مؤثر و خوبی را انجام دهند، البته باید توجه داشت که این فعالیت‌ها استمرار یابند.

شریعتمداری به لزوم استمرار در فعالیت‌های تبلیغی اشاره کرد و گفت: ایجاد فعالیت‌های فرهنگی و استمرار آن، وابسته به احیای مساجد است. محله‌ای که مسجد آن تعطیل است، نه تنها فعالیت‌های تبلیغی در آن استمرار نخواهد داشت، بلکه عملاً نمی‌توان کارهای فرهنگی و تبلیغی در آن انجام داد؛ بنا بر این نخستین گام برای یک تبلیغ مؤثر و فعالیت‌های فرهنگی، احیای مساجد است.

در ادامه این نشست، مدیران گروه‌های تبلیغی به ارائه پیشنهادات و راه حل‌هایی در جهت احیای مساجد و شیوه‌های جدید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداختند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 92915

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92915/استمرار-فعالیت-فرهنگی-رعایت-اصول-بهداشتی-مساجد-ضروری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir