چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : 92923

اجرای 12 پروژه شاخص در منطقه چهار قم

قم نيوز : رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم با اشاره به پروژه ادامه بلوار شهید سلیمانی گفت: این پروژه نقش مهمی در کاهش ترافیک بلوار غدیر و بلوار امین داشته و که از بزرگراه امیرکبیر شروع شده و تا پردیسان ادامه می‌یابد؛ روند تکمیل این پروژه پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارد.
اجرای 12 پروژه شاخص در منطقه چهار قم/ ادامه بلوار شهید سلیمانی تا پردیسان امسال تکمیل می‌شود
اجرای 12 پروژه شاخص در منطقه چهار قم/ ادامه بلوار شهید سلیمانی تا پردیسان امسال تکمیل می‌شود
به گزارش قم نیوز محسن محرری امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه چهار قم، با بیان اینکه از آبان‌ماه امسال شورای شهر یک روز هفته را به بازدید از مناطق شهری اختصاص داده است اظهار کرد: منطقه چهار شهرداری یکی از مناطقی است که حجم قابل توجهی از پروژه‌ها در آن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه براساس سیاست‌های مدیریت شهری و توسعه متوازن شهر در سال 99 بیش از 120 پروژه عمرانی در این منطقه اجرا می‌شود گفت: اعتبار مصوب منطقه بالغ بر 130 میلیارد تومان است.

عضو شورای شهر قم بازدید از 12 پروژه شاخص منطقه چهار را مورد توجه قرار داد و افزود: اولین پروژه سالن ورزشی این منطقه بود که در خیابان شهدای ناجا در حال اجرا بوده و امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد؛ این پروژه قریب به 2 هزار و 500 مترمربع مساحت داشته و هشت میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است.

وی به پروژه بوستان شهید زین‌الدین اشاره کرد و گفت: این پروژه چندسال برزمین مانده بود و امسال عملیات تکمیلی آن به صورت طبقاتی تکمیل شده و به وسعت سه هکتار با بودجه بیش از 22 میلیارد تومان در اختیار مردم قرار گرفت.

محرری با اشاره به بوستان کوثر گفت: وسعت این بوستان 30 هکتار است که چندسال آماده‌سازی آن در حال انجام بوده و در حال حاضر بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتبار مصوب آن 30 میلیارد تومان است. از ویژگی‌های این بوستان قرارگیری در دامنه کوه و در مجاورت باغ موزه  دفاع مقدس است که جزو پروژه‌های بوستان هزارهکتاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه باغ پرندگان قم نیز با تازگی به افتتاح رسیده است افزود: این باغ نیز 7هکتار وسعت دارد که 23 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته و پس از پایان محدودیت‌ها به روی مردم باز خواهد شد. این پروژه یکی از جذابیت‌های خاص شهر قم خواهد بود که جذب گردشگر قابل توجهی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم به پروژه بوستان خضر اشاره و تصریح کرد: این پروژه به وسعت 50 هکتار در دامنه کوه خضر در حال اجرا با اعتبار 4 میلیارد تومان است که شامل دیوار سنگی، محوطه سازی، پیاده‌راه، پارکینگ، پیست دوچرخه سواری بوده و 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به روند تکمیل بوستان شهدای گمنام در دامنه کوه خضر اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتبار یک میلیارد تومان 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محرری با اشاره به پروژه ادامه بلوار شهید سلیمانی گفت: این پروژه نقش مهمی در کاهش ترافیک بلوار غدیر و بلوار امین داشته و که از بزرگراه امیرکبیر شروع شده و تا پردیسان ادامه می‌یابد؛ روند تکمیل این پروژه پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارد که از کوچه 17 بلوار غدیر تا کوچه 37 بوده و از این بخش به بعد به 30 متری سنگ‌بری‌ها منتقل می‌شود و ترافیک بلوار غدیر را کاهش می‌دهد.

وی گفت: در ادامه همین پروژه 30 متری سنگ‌بری‌ها حدفاصل کوچه 37 و کوچه 67 بلوار غدیر به طول 1.5 کیلومتر 5 میلیارد تومان اعتبار داشته و 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال تکمیل می‌شود.

عضو شورای شهر قم به اقدامات تکمیلی بوستان علوی با اعتبار بیش از یک میلیارد تومانی اشاره کرد و افزود: امسال در سطح منطقه چهار 200 هزار تن آسفالت توزیع شده که  قریب به 9 میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی بیان کرد: تکمیل شبکه روشنایی معابر و بوستان‌ها با هزار و 500 پایه با اعتبار 12 میلیارد تومان از پروژه‌های دیگر بوده که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محرری با اشاره به نظارت و رصد مداوم پروژه‌های عمرانی شهر گفت: در شرایط اقتصادی نامطلوب کشور که درامدهای شهرداری هم تحت تاثیر قرار گرفته و هزینه‌ها بسیار بالا رفته، با همت تیم مدیریت شهری هیچ پروژه‌ای متوقف نشده و تمام پروژه‌های نیمه‌تمام با قدرت جلو می‌رود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexo8o.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما