قم نيوز : شهردار قم با اشاره به تکمیل پارک بازی غدیر و طی مراحل نهایی تله سیژ بوستان علوی از تکمیل پارک بازی 72تن تا پایان سال جاری خبر داد.
پارک بازی ۷۲ تن تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد
پارک بازی ۷۲ تن تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد
به گزارش قم نیوز دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به وضعیت فضای سبز قم، اظهار داشت: سال ۱۳۹۴ که سکان شهرداری قم را در دست گرفتم سرانه فضای سبز قم ۱۳/۹ بوده است و امروز سرانه فضای سبز قم به ۲۰/۳ رسیده است یعنی هرسال نزدیک به ۱۷۰ هکتار به فضای سبز قم اضافه‌شده است.

شهردار قم با اشاره به پارک هزار هکتار قم، افزود: این پارک از پشت دانشگاه مفید به سمت کوه خضر، کوه دوبرادران و تا مسجد جمکران ادامه پیدا می‌کند و پنج پیمانکار در این پارک در حال کار هستند و در هر قسمتی از شهر درختان مثمر و غیرمثمر دیده می‌شود.

سقائیان نژاد با اشاره به مقام سوم شهر قم در سرانه فضای سبز، تأکید کرد: سرانه فضای سبز شهر قم در بین کلان‌شهر بعد از اصفهان و شیراز به‌عنوان سومین کلان‌شهر در کشور مطرح است.

وی با اشاره به توسعه شهری قم و از بین رفتن باغ‌های درون شهر، تصریح کرد: جمعیت قم درگذشته ۲۰۰ هزار نفر بوده است و امروز به یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است، ما در حال دخالت در طبیعت هستیم اما یک سری از مسائلی که در قم اتفاق می‌افتد فقط بستگی به قم ندارد و در تمام شهرها اتفاق می‌افتد و دخل و تصرف‌هایی که در طبیعت می‌شود که نباید بشود و در اثر افزایش جمعیت در همه‌جا وجود دارد.

شهردار قم بابیان اینکه اتفاقات مختلفی در از بین رفتن باغ‌های قم دخیل بوده است، تأکید کرد: خشکی آب‌وهوا، مسئله آب و افزایش جمعیت و سایر مسائل دست‌به‌دست هم دادند که این اتفاق بیفتد اما کوشش ما این است که تمام تلاشمان را بکنیم که همین حدی از ظرفیت اکولوژیکی که به دست ما رسیده است را حفظ کنیم.

سقائیان نژاد با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم به‌منظور نشاط اجتماعی شهروندان و زائران، تصریح کرد: باغ پرندگان آماده افتتاح است و ۴ هزار گونه پرندگان متعدد در آن جمع‌آوری می‌شوند و یک سوله بسیار بزرگ از گیاهان و پرندگان حاره‌ای در آن احداث‌شده است.

وی با اشاره به مساحت ۱۱ هکتار باغ پرندگان قم، افزود: باغ پرندگان که افتتاح شد و در کنار آن چند شهربازی در دست افتتاح است که در حال حاضر به خاطر کرونا افتتاح آن عقب‌افتاده است.

شهردار قم با اشاره به تکمیل شهربازی غدیر، افزود: تله سیژ بوستان علوی تکمیل است و تنها قسمتی از تجهیزات برق باقی‌مانده است که تا ۲۰ روز آینده می‌تواند در اختیار شهروندان قرار بگیرد و پارک بازی ۷۲ تن هم تا پایان سال در اختیار شهروندان می‌تواند قرار بگیرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbs9b9.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما