يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 93003

هزینه بالای رفت ‌وروب در هسته مرکزی شهر

قم نيوز : مدیر منطقه هفت شهرداری قم با تأکید بر موقعیت ویژه برخی از نقاط منطقه هفت به رفت‌وروب 24 ساعته در این منطقه و هزینه بیشتر آن به نسبت سایر مناطق اشاره کرد.
هزینه بالای رفت ‌وروب در هسته مرکزی شهر
هزینه بالای رفت ‌وروب در هسته مرکزی شهر
به گزارش قم نیوز مجید متین فر با اشاره به‌ضرورت ارائه خدمات شهری در این منطقه، اظهار داشت: خدمات شهری ازجمله رفت‌وروب شهر اگر در بعضی مناطق یک روز در میان هم صورت بگیرد مشکلی ایجاد نمی‌شود اما در هسته مرکزی شهر پیمانکار روزی سه الی چهار مرتبه کار نظافت و رفت‌وروب شهری را انجام می‌دهد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با تأکید بر اینکه در این منطقه بعضی نقاط از حساسیت ویژه برخوردار هستند، افزود: استاندارد شهرداری این است که همه مناطق روزی یک‌بار جارو شود اما در بعضی از این نقاط خاص در منطقه هفت حساسیت ویژه‌تر است.

متین فر تأکید کرد: در سایر مناطق فعالیت پیمانکار به‌منظور نظافت و رفت‌وروب شهر از ۱۰ و نیم شب تا ۶ و نیم صبح است که پیمانکار باید منطقه را تحویل کارفرما بدهد اما در منطقه ۷ کارگر ۲۴ ساعته داریم و هزینه‌های نگهداری فضای سبز و رفت‌وروب در این منطقه به نسبت سایر مناطق بیشتر است.

وی مناسبت‌ها را یکی دیگر از عواملی خواند که در منطقه هفت به‌صورت ویژه مطرح است و گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مصلی در مناسبت‌های مختلف مرکز توجه هستند که همین امر ضرورت خدمت‌رسانی در این منطقه را بیشتر مطرح می‌کند.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم نماز جمعه را یکی از همین اتفاقاتی خواند و تصریح کرد: مصلی در طول سال محل بسیاری از اتفاقات خاص حتی کشوری است به‌عنوان نمونه در ایام اربعین سال‌های گذشته محل استقرار زائران و ستاد اربعین بود که ضرورت خدمت‌رسانی به آن وظیفه ما در شهرداری منطقه بوده است.

متین فر بلوار شهید سلیمانی را یکی دیگر از نقاط خاص منطقه هفت نام برد و تصریح کرد: محدوده بزرگی از بلوار شهید سلیمانی در منطقه ۷ واقع‌شده است که هزینه‌های نگهداری از آن بر عهده شهرداری منطقه است.

وی افزود: نتیجه آب‌گرفتگی و سیلاب‌هایی که به‌ویژه در سال‌های اخیر رایج شده است تأسیسات و محدوده فضای سبز بلوار شهید سلیمانی با مشکل مواجه می‌شود که هزینه بهسازی و احداث مجدد آن بر دوش شهرداری منطقه هفت است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم علاوه بر بالا بودن هزینه‌های خدماتی در این منطقه هزینه پروژه‌های تملکی را هم کلان ارزیابی کرد و افزود: با توجه به بافت متراکم و شوارع و هسته مرکزی شهر پلاک‌های معارض زیادی برای هر پروژه وجود دارد که هزینه‌های تملکی در منطقه را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcex78o.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما