قم نيوز : رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم گفت: در سال گذشته ۱۸۰ اعزام بسیج جامعه پزشکی قم به مناطق محروم در جهت درمان نیازمندان انجام شد.
۱۸۰ اعزام بسیج جامعه پزشکی قم به مناطق محروم/ طرح محله محوری مبارزه با کرونا آغاز شد
۱۸۰ اعزام بسیج جامعه پزشکی قم به مناطق محروم/ طرح محله محوری مبارزه با کرونا آغاز شد
 به گزارش قم نیوز سرهنگ ابوالفضل چهره‌نما با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: رسالت مهم بسیج همراهی با مردم در رفع مشکلات است و در شرایط کرونایی بسیج جامعه پزشکی قم در حوزه بهداشت و درمان در مسیر خدمت‌رسانی فعال است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم افزود: بسیج جامعه پزشکی برای خدمت در جهت بهداشت و درمان سازماندهی شد و در جهت آموزش و ساماندهی نیروهای ایثارگر و فداکار قدم برداشت و بسیجیان در این حوزه در راه انقلاب و نظام و کمک به مردم گام بر‌می‌دارند.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش در جهت کمک به مردم و در زمینه بهداشت و درمان و نیازهای درمانی از دیگر خدمات بسیج جامعه پزشکی است تصریح کرد: مأموریت‌های این سازمان از زمان جنگ شروع شد و در آن دوران وقتی رزمندگان زخمی می‌شدند در بیمارستان‌های صحرایی توسط بسیجیان جامعه پزشکی درمان می‌شدند.

چهره‌نما با اشاره به اینکه134 شهید امدادگر که جهت درمان رزمندگان خدمت می‌کردند از افتخارات سازمان بسیج جامعه پزشکی قم است ابراز کرد: ما نیز راه این عزیزان را در جهت خدمت به محرومان ادامه می‌دهیم.

وی در خصوص برنامه‌های جامعه پزشکی در سطح بیمارستان‌ها عنوان کرد: 12 کانون بسیج پزشکی در قم فعال است و تعدادی از بسیجیان در آن جذب‌شده‌ و آموزش می‌بینند و در برنامه‌های مختلف از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های مهم بسیج پزشکی محرومیت‌زدایی و کمک به محرومین در بهداشت و درمان است که با نام شهید رهنمون سازماندهی‌شده و تیم پزشک، پرستار ، روانشناس، کارشناس بهداشت و ماما در آن به خدمت می‌پردازند.

وی گفت: در این راستا 25 تیم ساماندهی شدند که هر یک وظیفه‌ای دارد و در یک ماه به منطقه‌ای محروم اعزام می‌شوند و به ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی و درمانی و مشاوره‌ای می‌پردازند.

چهره‌نما افزود: قبل از اعزام به پایگاه محل، در جهت اعزام اطلاع‌رسانی می‌شود و مردم در جهت دریافت خدمات حضور یافته و از خدمات از جمله ویزیت رایگان استفاده می‌کنند و در صورت داشتن مشکلات مالی و همچنین نیاز به هزینه سنگین، تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف بسته شده است.

وی با تأکید بر اینکه دراین‌باره تفاهم‌نامه‌ای با سازمان اوقاف در حمایت از نیازمندان منعقدشده و پایگاه را به امامزادگان برده‌ایم و حتی کل نسخه‌ها جمع‌آوری می‌شود تصریح کرد: بیماران با توجه به تفاهم‌نامه‌ای به بیمارستان علی ابن ابیطالب رفته و هزینه داروها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم با بیان اینکه درخواست زیادی برای توسعه خدمات وجود دارد که در این شرایط با رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌شود اظهار داشت: در سال گذشته 180 اعزام بسیج جامعه پزشکی قم در قالب 580 تیم به مناطق محروم در جهت درمان نیازمندان انجام شد و در زمان شیوع کرونا نیز جامعه پزشکی در یک ابتکار با کمک ستاد اجرایی امام کانکس‌هایی در سطح شهر در مناطق محروم و پرتردد شهر مستقر کرده است.

چهره‌نما عنوان کرد: این 4 کانکس کاملاً مجهز و دارای داروخانه و امکانات پزشکی است و ما نیز پرستار و پزشک را تأمین کردیم؛ اوایل شیوع کرونا استرس و نگرانی زیادی در شهروندان دیده می‌شد که معاینه و تب سنجی در کانکس‌ها انجام و پس از معاینه از بار روانی مراجعه‌کنندگان کم می‌شد و استرس را کاهش می‌داد.
وی خاطرنشان کرد: غربالگری و شناسایی بیماران در مرکز بهداشت و درمان معرفی 300 نفر از بسیجیان به مراکز جامعه سلامت و کسب اطلاعات بیماران در جهت رصد و کنترل بیماری از دیگر اقدامات است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم یادآور شد: 27 مرکز سلامت در قم فعال است که 9 مرکز مربوط به مراجعه بیماران کرونایی است که با توجه به کمبود پزشک، سه مرکز را پزشکان بسیجی بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طرح حاج قاسم سلیمانی نیز در قالب تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بسیج کشور منعقدشده است اضافه کرد: در این طرح نهادهایی را در ریشه‌کنی فلج اطفال مشخص کرده‌اند، با توجه به این وضعیت از توان بسیج استفاده می‌کنیم تا طرح عملیاتی شود.

چهره‌نما بیان کرد: هدف اصلی طرح، مدیریت و کنترل کووید 19 با مشارکت مردم و هماهنگی بین بخشی و کمک گرفتن از نیروهای بسیجی و قطع انتقال ویروس و کاهش مرگ‌ومیر است، در این طرح باید تا سه ماه آینده 40 درصد کاهش مرگ‌ومیر اتفاق بیفتد.

وی افزود: در این طرح محله محور و خانواده محور هماهنگی بین قشری و سازماندهی نیروهای بسیجی شکل‌گرفته است، رصد بیماران تأثیر زیادی در پیشگیری از شیوع کرونا دارد، در این راستا یکی از برنامه‌ها نشان دار کردن این افراد است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان قم تصریح کرد: شناسایی بیماران در منازل و ارائه خدمات برای جلوگیری از تردد بیماران و استفاده از ظرفیت بسیج در محلات جهت قرنطینه اهمیت دارد و باید افرادی که نیاز دارند به بیمارستان ارجاع یابند که دراین‌باره راهبردهایی در تشدید رعایت پروتکل‌ها و رهگیری هوشمند و فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشت و درمان اتخاذشده است.

وی اظهار داشت: حضور در بلایا و حوادث طبیعی و خدمت‌رسانی، اعزام نیروها و ارائه آموزش در طب سنتی از دیگر فعالیت‌هاست، همچنین آموزش ضمن خدمت به پزشکان در قالب تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی انجام شد.

چهره‌نما بیان کرد: فعال بودن در جبهه مقاومت یکی دیگر از رویکردهای خدماتی است و دراین‌باره 25 نفر از پزشکان و پرستاران به خارج از استان اعزام شدند و اتفاقات خوبی افتاده است، همچنین حضور در موکب اربعین در خدمت‌رسانی به زائران و فعالیت کانون بسیج در جمکران نیز از جمله اقدامات مهم است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgnz9y.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما