کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم به اندازه نیاز روزانه مرغ بخرند/ذخیره مایحتاج عمومی مردم در قم کافی است

خبرگزاری فارس , 9 آذر 1399 ساعت 19:27

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از مردم استان خواست تا مرغ را به اندازه نیاز روزانه تهیه و خریداری کنند و به آنان اطمینان داد مرغ های منجمد توزیع شده تفاوت خاصی با مرغ گرم ندارد.


به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران، یکی از رویکردهای اصلی استان را تأمین مایحتاج عمومی مردم دانست و اظهار کرد: از این رو اولویت این است که از ذخایر خوبی در حوزه کالاهای پُرمصرف در استان برخوردار باشیم.

وی با بیان این که انبارهای نسبتا مناسبی برای این ذخیره سازی ها در استان وجود دارد خاطر نشان کرد: این انبارها این اجازه را به ما می دهد که سهم در نظر گرفته شده برای استان را در انبارهای خود استان نگهداری و در صورت نیاز توزیع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به این که امروزه در انبارهای استان ذخیره خوبی از برنج، شکر و روغن وجود دارد اضافه کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و 150 تُن برنج، 800 تُن روغن و بالغ بر 600 تُن شکر ذخیره در استان نگهداری می شود.

غضنفری درباره مشکل اخیر کمبود روغن در بازار نیز تصریح کرد: این مسئله یک مشکل عمومی در کشور بود و در استان قم نیز دیده شد، اما با این حال و با توجه به ذخایری که از قبل در استان وجود داشت، خوشبختانه نسبت به سایر استان ها مشکل کمتری داشتیم.

وی افزود: در این شرایط اولویت به مصرف خانوار و توزیع و فروش کالاها در فروشگاه های بزرگ داده شده و البته این فروشگاه ها نیز موظّف شده اند تا ساعت فعالیت خود را افزایش دهند تا مردم بتوانند بدون ازدحام و حتی المقدور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نسبت به تهیه مایحتاج خود اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: البته این به آن  معنا نیست که مایحتاج عمومی و بویژه روغن در دیگر واحدهای صنفی ارائه نمی شود، بلکه اولویت توزیع و فروش به فروشگاه های بزرگ داده شده است.

وی تأکید کرد: در روزهای آتی نیز مابقی سهم روغن استان دریافت می شود و ان شاء الله به روند عادی در این کالا باز خواهیم گشت.

غضنفری درباره مرغ نیز گفت: مصوبه ستاد تنظیم بازار، توزیع مرغ با قیمت 20 هزار و 400 تومان بود، اما در این هفته های اخیر برخی تولیدکنندگان بر اساس اسنادی مدعی هستند که همه نهاده های مورد نیازشان را دریافت نکرده اند، بنابراین از جهاد کشاورزی خواستیم که به تناسب تأمین و تحویل نهاده به تولیدکنندگان، مرغ گرم نیز از آنان دریافت و توزیع کند.

وی مصرف مرغ استان را بالغ بر 60 تن عنوان کرد و بیان داشت: در این روزها به طور متوسط 30 تُن مرغ گرم و 50 تُن مرغ منجمد در سطح استان توزیع شده است.

غضنفری تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهیم که مرغ های منجمد، همان مرغ های تولیدی استان و کشور در ماه های گذشته است که ذخیره سازی شده و تفاوت خاصی با مرغ گرم ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: دستگاه های اجرایی استان همواره نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستند و از این رو از مردم می خواهیم تا به اندازه مصرف متعارف از بازار خرید کنند.

وی ادامه داد: البته به همه دستگاه های اجرایی نیز تأکید شده که باید سهم استان را در موضوع کالاهای اساسی همواره و با پیش بینی قبلی تأمین کنند تا مشکلی در مایحتاج عمومی مردم پیش نیاید.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 93019

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/93019/مردم-اندازه-نیاز-روزانه-مرغ-بخرند-ذخیره-مایحتاج-عمومی-قم-کافی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir