دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 93040

13پل عابر پیاده جدید با جانمایی دقیق در قم نصب می‌شود

قم نيوز : معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ۱۳ پل عابر پیاده جدید با جانمایی دقیق در قم نصب و راه‌اندازی می‌شود.
۱۳پل عابر پیاده جدید با جانمایی دقیق در قم نصب می‌شود
۱۳پل عابر پیاده جدید با جانمایی دقیق در قم نصب می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان ظهر امروز در یک‌صد و شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر که در سالن اجتماعات شورا برگزار شد، با اشاره به لایحه مجوز احداث، نصب و راه‌اندازی 13 پل عابر پیاده اظهار داشت: ردیف اجرای پروژه در بودجه سال 98 پیش‌بینی‌شده بود اما جانمایی پل‌ها زمان زیادی برد تا به سرنوشت پل‌های قبلی دچار نشود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: با توجه به این لایحه و پیگیری لازم، 13 پل عابر پیاده جدید با جانمایی دقیق در قم نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی در جانمایی پل عابر پیاده، عرض پیاده‌رو جوابگوی اجرای طرح نیست و یا جابه‌جایی تأسیسات، مانع از احداث می‌شود، به همین دلیل فرصت زیادی را به جانمایی اختصاص داده‌ایم، برای نمونه احداث پل در سید معصوم در دست اقدام بود که یکی از ارگان‌ها مانع از عملیاتی شدن پل شد.

ذاکریان بیان کرد: همچنین نوسان قیمت و موانع اجرایی، نصب پل‌های عابر پیاده را با تأخیر مواجه می‌کند به‌طوری‌که برآورد اولیه از اجرای طرح، 7 میلیارد تومان است اما با 108 درصد افزایش قیمت مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تعداد تصادفات و حوادث جرحی و فوتی در برخی مناطق و مکاتبات پلیس بسیاری از جانمایی‌ها در سطح شهر انجام می‌شود تا ایمنی عابرین پیاده افزایش یابد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: در جانمایی برخی از خیابان‌ها نیاز به استعلام از اداره برق برای جابه‌جایی تأسیسات داشته‌ایم و سپس طراحی پل انجام شد و در مرحله نهایی به مناقصه رفت.

وی گفت: اجرای پل چنین بار در مناقصه شرکت داده شد و درنهایت کسی شرکت نکرد و قرار شد آسانسور به‌طور جداگانه مناقصه شود و همین عوامل هر یک‌زمان زیادی را به خود اختصاص داد.

ذاکریان تصریح کرد: مبالغ پیشنهادشده برای احداث پل موجب شد شرکت‌کننده‌ای نداشته باشیم و در جهت تعیین تکلیف این لایحه به صحن شورا ارجاع داده شد.

با توجه به نظر اعضای شورای اسلامی شهر در نگاه کارشناسی به جانمایی‌های لازم در احداث پل، لایحه اخذ مجوز قرارداد احداث و نصب 13 دستگاه پل عابر پیاده در قم به همراه نظرات کمیسیون تخصصی با تغییرات جانمایی در بلوار حضرت معصومه(س) تائید شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxxd1.w6dmjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما