قم نيوز : رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان قم از توافق و تفاهم با شهرداری کلانشهر قم به منظور بهره‌برداری از پیست‌های دوچرخه‌سواری این شهر خبر داد.
تفاهم با شهرداری برای بهره‌برداری از پیست‌های دوچرخه‌سواری قم
تفاهم با شهرداری برای بهره‌برداری از پیست‌های دوچرخه‌سواری قم
به گزارش قم نیوز مصطفی امینی اظهار کرد: در واقع این یک مژده برای دوچرخه‌سواران و علاقمند به دوچرخه‌سواری در قم است که بر اساس تفاهم‌نامه بین معاونت حمل و نقل شهرداری کلانشهر قم و هیأت دوچرخه سواری، بهره‌برداری از پیست‌های دوچرخه‌سواری شهر قم به این هیأت واگذار شد و طبق این تفاهم‌نامه عقد قرارداد نهایی در دست اقدام قرار گرفت.

وی در ادامه به اجرای مستمر طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در قم اشاره و عنوان کرد: دوازدهمین هفته از اجرای این طرح با حضور مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قم برگزار شد و مهندس نیک و برخی از علاقمندان به دوچرخه در آن حضور داشتند و مسیر میدان ارتش تا بوستان تفریحی ورزشی علوی را رکاب زدند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان قم اضافه کرد: حضور مسوولان استان در این طرح زمینه‌ساز رغبت و تمایل بسیاری از مردم و شهروندان برای مشارکت شده است، ما در هفته یازدهم این طرح میزبان آقای خاکی مدیرعامل سازمان بهسازی حرم مطهر بودیم و به اتفاق علاقمندان به دوچرخه‌سواری، مسیر خیابان صدوق تا خیابان 19 دی را رکاب زدند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این طرح اشاعه فرهنگ استفاده بیشتر از دوچرخه است، افزود: در هفته دهم این طرح شیخ‌الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش قم و رمضان‌بیگی معاون تربیت‌بدنی و سلامت این اداره کل به همراه برخی از معاونین این اداره حضور یافتند و شرکت کنندگان مسیر حدود پنج کیلومتری بوستان نرگس تا اداره آموزش و پرورش را رکاب زدند.

امینی بکارگیری از دوچرخه به جای خودرو برای داشتن هوایی سالم‌تر را از دیگر اهداف اجرای سه‌شنبه‌های بدون خودرو توصیف کرد و افزود: در اجرای این مطرح به دنبال نشان دادن اهمیت توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در قم و نقش آن در سلامت جسم و روان جامعه هستیم.

وی در پایان به بازدید مسوولان ارشد قم از پیست اختصاصی این رشته نیز اشاره و اظهار کرد: استاندار قم به اتفاق شهردار و جمعی از معاونین شهرداری در کنار رئیس شورای شهر اسلامی قم از پیست دوچرخه‌سواری شهرک پردیسان قم بازدید کردند و در پایان بر رفع موانع و مشکلات ادامه کار احداث این پیست تاکید شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchzvnw.23nxmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما