کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت کرونا در قم هشدار دهنده است

خبرگزاری تسنیم , 12 آذر 1399 ساعت 16:05

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: هرچند قم از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی رفته ولی خطر عادی انگاری‌ها زنگ هشدار و نگران‌کننده است.


به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا بعد از اعمال محدودیت‌ها پرداخت و اظهار داشت: تست‌های مثبت کرونایی در قم از 70 درصد به 30 درصد کاهش‌یافته است و آمارهای ابتلا و بستری‌ها هم کاهش‌یافته است لذا وضعیت قم از حالت قرمز به سمت نارنجی رفته اما از عادی انگاری مردم و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگران هستیم.

به گفته این مسئول؛ هرگونه عادی انگاری ممکن است وضعیت قم را خطرناک‌تر و دوباره استان را در جدول استان‌های قرمز کشور قرار دهد لذا از شهروندان می‌خواهیم هم چنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی پایبندی خود را حفظ کنند.

افراد سالمند و پرخطر هم چنان قربانی کرونا ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگیری افراد سالمند و پرخطر بالای 70 سال در قم با کرونا بیان کرد: بیش از90 درصد از افرادی که درگیر بیماری و ویروس کرونا هستند افراد سالمند هستند و آمار مرگ‌ومیر در این قشر بیشتر است، لذا باید افراد بالای 70 سالی که دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر هستند از بیرون رفتن‌های غیرضروری اجتناب و خود را ملزم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کنند.

قدیر افزود: هرچند قم از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی رفته اما نگرانی ما از این است که با کاهش محدودیت‌ها شرایط موجود را عادی و دوباره به وضعیت قرمز بازگردیم هرچند در وضعیت نارنجی هستیم ولی همچنان وضعیت قم خطرناک است.

روز بازارها و دام شهر پاتوق خطرناک شیوع ویروس در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به خطرناک بودن تجمعات و شلوغی‌ها در آرامستان‌ها؛ روز بازارها و دام شهر قم گفت: با توجه به اعمال محدودیت برای اصناف غیرضروری تجمعات کاهش‌یافته است اما هم چنان روز بازارها و آرامستان‌ها و دام شهر قم وضعیت هشداردهنده‌ای دارد و محلی برای تجمع مردم تبدیل‌شده است که باید ساماندهی شود.

قدیر عنوان کرد: باید از همکاری و مشارکت خوب بازاریان و اصناف درزمینهٔ اعمال محدودیت‌ها تقدیر و تشکر کرد، اعمال محدودیت‌ها در استان رضایت‌بخش بوده و 80 درصد شهروندان قمی و اصناف مختلف خود را ملزم به رعایت اصول  پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند.

به گفته این مسئول؛ قم با اعمال محدودیت‌ها اکنون درزمینهٔ ابتلا به کرونا و وضعیت کرونایی در رتبه بیست و چهارم کشور قرار دارد ولی باید هشدار داد مردم بیشتر خود را ملزم به رعایت اصول بهداشتی بدانند هرگونه عادی انگاری ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا و زنجیره انتقال بیماری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: امید می‌رود با اجرای طرح محله محور بانام شهید قاسم سلیمانی نسبت به  امر شناسایی و بیماریابی افراد ناقل که هیچ‌گونه علامتی ندارند کمک کند .

گفتنی است؛ استان قم که در 4 ماه گذشته جزو استان‌های قرمز و بسیار خطرناک درزمینهٔ ابتلا به کرونا بود با اعمال محدودیت‌ها و مدیریت و کنترل این بیماری از سوی ستاد استانی کرونا و همکاری خوب اصناف و مردم اکنون در وضعیت نارنجی است و آمار مرگ‌ومیر و بستری‌ها هم کاهش‌یافته است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 93081

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/93081/وضعیت-کرونا-قم-هشدار-دهنده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir