کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی در قم با بی‌توجهی به پروتکل‌ها

خبرگزاری مهر , 12 آذر 1399 ساعت 16:09

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در صورت بی‌توجه به مسائل بهداشتی و تذکرها هر لحظه ممکن است در قم مجدد به وضعیت قرمز کرونایی برگردیم.


به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر گفت: طبق رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، استان قم از ۱۵ آذر ماه به عنوان استانی با رنگ نارنجی معرفی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: رنگ نارنجی به معنی اتمام کرونا نیست و در صورت عدم توجه به مسائل بهداشتی و تذکرها هر لحظه ممکن است، مجدد به وضعیت قرمز برگردیم.

مشاغل تعطیل در شهرهای نارنجی

در شهرهای نارنجی بنابر اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت گروه‌های ۳ و ۴ شغلی و مراکز تجمعی مانند پاساژهای سربسته و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی ممنوع است.

فهرست مشاغل گروه ۳: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری در گروه‌های شغلی سه قرار دارند.

فهرست مشاغل گروه ۴: همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی در گروه‌های شغلی چهار قرار دارند.

در شهرهای نارنجی آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس به صورت مجازی برگزاری می‌شوند و تنها برخی دانشگاه‌ها با مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا و با تأیید وزارت علوم می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخی کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کنند.
فعالیت ادارات در تهران وشهرهای نارنجی

در تمام وضعیت‌های سه گانه شرایط هشدار، مأموریت‌های اداری غیرضرور لغو می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از اعزام کارکنان خود به مأموریت‌های اداری غیرضرور خودداری کنند. مأموریت‌های ضروری و اجتناب ناپذیر در وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز با تأیید بالاترین مقام مجاز در سطح استان و مأموریت‌های ضروری در سطح ملی صرفاً با تأیید مقام مجاز در سطح ملی قابل انجام است.

ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۱/۳ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام خواهد شد.

برگزاری جلسات اداری با رعایت دستورالعمل‎‌ها و الزامات ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شرایط محل جلسه و فضای مورد نیاز برای هر یک از شرکت کنندگان و با رعایت محدودیت‌های قابل انجام بوده و تعداد شرکت کنندگان جلسات در وضعیت نارنجی حداکثر ۲۰ نفر خواهد بود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 93083

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/93083/بازگشت-وضعیت-قرمز-کرونایی-قم-بی-توجهی-پروتکل-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir