قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بازدیدهای میدانی مسؤولان و بویژه استاندار قم را در برآورده شدن مطالبات واحدهای تولیدی مؤثر دانست و بر تداوم آن تأکید کرد.
اهمیت بازدیدهای میدانی مسؤولان در پاسخ به مطالبات تولیدکنندگان
اهمیت بازدیدهای میدانی مسؤولان در پاسخ به مطالبات تولیدکنندگان
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با بیان گزارشی از برخی اقدامات انجام شده در مسیر رفع موانع تولید در استان اظهار کرد: کمیته های تخصصی، فرعی و کارگروه های این ستاد گزارش های مستمری را درباره مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و راهکارهای رفع آن ها ارائه می دهند که کمیته نظارت بر تسهیلات پرداخت شده به این واحدها از جمله همین کمیته هاست.

وی افزود: بازدیدهای هفتگی اقتصادی و میدانی استاندار قم نیز سبب شده تا مطالبات واحدهای تولیدی و بویژه واحدهای تولیدی بخش خصوصی در روند آسان تری به نتیجه برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه اظهار کرد: این بازدیدهای میدانی مصوّباتی هم داشته است، بویژه آن که برخی از مسؤولان استانی هم در این بازدیدها حضور دارند.

وی سپس به موضوع جذب تسهیلات بانکی توسط واحدهای تولیدی در استان پرداخت و گفت: این تسهیلات در استان حتی در برخی موارد به میزان بیش از 100 درصد نیز جذب شده و البته آمار هم بیانگر آن است که استان قم جزو استان های پیشرو در جذب این تسهیلات بوده است.

سیجانی ادامه داد: البته تقاضاهای جدید دریافت تسهیلات در استان نیز در راه است تا بتوان بر اساس قانون و از محل اعتبار دیگر استان هایی که نتوانسته اند این تسهیلات را جذب کنند، تسهیلاتی به واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه و درباره فعالیت های مرکز فوریت های شبانه روزی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری استان بیان کرد: حدود دو ماه از افتتاح این مرکز می گذرد و فعالیت آن سبب شده تا طرح های کمتری به کمیته های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع شود، به بیان دیگر این امر نشان می دهد این مرکز توانسته است به اهداف خود نزدیک شود و مشکلات احتمالی واحدهای تولیدی یا سرمایه گذاران را به شکل فوریّتی حل کند.

سیجانی اضافه کرد: البته اگر مشکلات ارجاع شده در این مرکز و به هر دلیل حل و فصل نشود، همچنان و بر اساس رویه موجود به کمیته های فرعی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع می‌شود که البته این تعداد در دو ماه گذشته و پس از افتتاح مرکز فوریت های شبانه روزی، روند کاهشی را نشان می دهد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdsz0n.yt0sn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما