پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 93096

بررسی بازگشایی بخش هایی از آستان مقدس حضرت معصومه(س)

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خواستار بازگشایی فضاهای بیشتری از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شد.
بررسی بازگشایی بخش هایی از آستان مقدس حضرت معصومه(س)
بررسی بازگشایی بخش هایی از آستان مقدس حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور با اشاره به همراهی آستان مقدس فاطمی(س) مسجد مقدس جمکران، سازمان تبلیغات اسلامی استان و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه استان با محدودیت های کرونایی بیان کرد: نظارت ها و بازدیدهای انجام گرفته نشان می دهد اماکن متبرّکه و مشاهد مشرّفه استان تلاش های خوبی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در هفته های اخیر داشته اند.

وی افزود: حدود 750 مسجد در استان وجود دارد که برخی از آن ها در دو هفته اخیر و برای جمع آوری کمک های مؤمنانه مردمی باز بوده اند و البته برخی نیز اقدام به برگزاری نماز جماعت داشتند که تذکرهای لازم به آنان داده شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم سپس به ایام سالگرد وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره و اظهار کرد: به هر حال هر سال و در این ایام، شهر قم میزبان جمعیت عزادار چند صد هزار نفری بود، اما بررسی ها نشان می دهد که امسال و در این مناسبت، کاهش محسوسی در میزبانی قم از زائران و عزاداران ایام وفات حضرت کریمه اهل بیت (س) مشاهده شده است.

عالی پور اضافه کرد: البته برخی عزاداری های محدود هم انجام شد که باید گفت این عزاداری ها به صورت خودجوش بود.

وی تصریح کرد: فصل سرما در پیش است و انتظار می رود تا فضاهای بیشتری از حرم مطهر حضرت معصومه (س) در اختیار زائران قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: البته اگر بازگشایی برخی بخش های حرم مطهر عملی شود، تردیدی نیست که مسؤولیت این امر با خود مدیریت آستان مقدس فاطمی (س) خواهد بود.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که هدف از إعمال محدودیت های کرونایی، جلوگیری از تجمع و تراکم جمعیت است و این امر به معنای تعطیل کردن اماکن متبرّکه یا جلوگیری از حضور مردم در این اماکن معنوی نیست.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcg3z9y.ak9wy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما