يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : 93140

صادرات 120 میلیون دلاری قم در سال 99

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم صادرات این استان را در سال جاری معادل 120 میلیون دلار دانست.
صادرات 120 میلیون دلاری قم در سال 99
صادرات 120 میلیون دلاری قم در سال 99
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری امروز و پس از برگزاری کارگروه توسعه صادرات استان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ساز و کار جدید حمایت از صادرکنندگان بیان داشت: یکی از تصمیم های حمایتی از صادرکنندگان این است که اگر صادرکننده ای از سال 1397 تاکنون موفق به رفع کامل تعهد ارزی خود نشده است می تواند بر اساس ساز و کار جدید نسبت به رفع تعهد خود اقدام کند.

وی با بیان اهمیت رونق صادرات و نقش ویژه آن در پیشرانی حوزه اقتصاد اظهار کرد: همه تلاش سیاستگذاران و تصمیم گیران پشتیبانی از حوزه صادرات این است که صادرکنندگان بتوانند با کمترین مشکل نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه به برخی آمار صادرات در سال 1399 توجه داد و خاطرنشان کرد: آمار نشان می دهد صادرات قم در سال جاری و تا این تاریخ حدود 120 میلیون دلار است.

غضنفری اضافه کرد: البته آمار گمرک استان رقمی در حدود 80 میلیون دلار را نشان می دهد که بر این اساس و با توجه به تفاوت این دو آمار، ضروری است تا این فاصله بررسی و ضمن دستیابی به آمار دقیق و واحد، نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام شود.

وی تصریح کرد: شایسته نیست که صادرات استان قم از استان های دیگر انجام پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین گفت: لازم است تا هدفگذاری بخش های مختلف در زمینه صادرات مشخص باشد تا بتوان انجام یا عدم انجام تعهدات هر بخش را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد.

غضنفری افزود: البته تردیدی نیست که شیوع کرونا در سال جاری، شرایط متفاوتی را نسبت به سال های پیش ایجاد کرده است که این امر هم باید در تحلیل ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی صادرات فرش و کفش را از جمله آمار قابل توجه استان در زمینه صادرات اعلام کرد و گفت: وضعیت استان در زمینه صادرات پس از مشخص شدن آمار همه استان ها، امکان مقایسه بهتر و بررسی نقاط ضعف و قوت را تسهیل می سازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در پایان با اشاره به ضرورت برآورده شدن تعهدات ارزی صادرکنندگان بیان داشت: یکی از اقدامات خوب اخیر، پیگیری برای تشکیل کمیته تعیین وضعیت صادراتی در خود استان بوده که خوشبختانه موافقت های اصولی برای این امر اخذ شده و این کمیته در خود استان تشکیل خواهد شد و تصمیمات لازم را بر اساس مقتضیات استان خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzq9y.ak9wt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما