چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 93178

طرح شهید سلیمانی نیازمند همراهی خیرین است

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به تداوم طرح محله محور شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا در استان، این طرح را نیازمند همراهی خیّرین و پشتیبانی آنان دانست.
طرح شهید سلیمانی نیازمند همراهی خیرین است
طرح شهید سلیمانی نیازمند همراهی خیرین است
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان این که طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ایثارگرانه نیروهای بسیجی و نیروهای مراکز بهداشت استان ادامه دارد اظهار کرد: این طرح به عنوان طرحی درازمدت شناخته می شود و در حال حاضر با ساماندهی بیش از 3 هزار و 500 نفر در استان با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا و همچنین کنترل شیوع این بیماری ادامه دارد.

وی افزود: اولویت اجرای این طرح در مناطق کمتربرخوردار و حاشیه نشین است و تلاش می شود تا بیماریابی در محله ها و با حضور نیروهای آموزش دیده بسیجی به صورت فعال دنبال شود.

فرماندار قم خاطر نشان کرد: همان گونه که نمونه گیری در مراکز سرپایی بهداشتی به دنبال آن است تا بیماران قبل از مراجعه به بیمارستان ها و وخامت حال شناسایی شوند، در این طرح نیز تلاش می شود تا ضمن شناسایی افراد مشکوک به این بیماری در محله ها و خانه ها، امکان قرنطینه آنان در خود خانه و یا برخی از نقاهتگاه های در نظر گرفته شده مهیا و تسهیل شود.

حیدری ادامه داد: پشتیبانی از خانواده های دارای بیمار کرونایی از اهداف دیگر این طرح است.
وی اضافه کرد: اجرای درست و بهینه این طرح می تواند سبب تسلط و إشراف بیشتر مجموعه بهداشتی و درمانی استان به روند این بیماری باشد.

فرماندار قم در ادامه طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی را نیازمند ورود افراد خیّر و کمک و حمایت آنان اعلام کرد و گفت: کمک های خیرین می تواند به اجرای دقیق تر و سریع تر این طرح کمک کند.

حیدری همچنین اذعان کرد: آمار نشان می دهد که برخی مشاغل و اصناف در استان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی موفق نبوده اند، از این رو برای جلوگیری از ادامه این روند باید تدبیر درستی در مجموعه مدیریت استان اندیشیده شود.

فرماندار قم با اشاره به مناسبت شب یلدا بیان کرد: اگرچه شب یلدا سنت دیرینه ایرانیان است، اما امسال و در وضعیت کرونایی باید بر دوری از دید و بازدیدها و رعایت خانه نشینی تأکید و البته برای جلوگیری از تجمع ها و شلوغی در خیابان ها و مغازه ها هم فکری کرد.

انتهای پیام  106
https://qomnews.ir/vdch6znw.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما