چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : 93187

37 درصد از حجم ترددها در محورهای مواصلاتی قم کاسته شده است

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در شرایط کنونی با تعطیلی روز بازارها آن‌ها به هسته مرکزی منتقل و شرایط را بحرانی‌تر می‌کنند.
۳۷ درصد از حجم ترددها در محورهای مواصلاتی قم کاسته شده است
۳۷ درصد از حجم ترددها در محورهای مواصلاتی قم کاسته شده است
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با اشاره به اعتراض مرکز بهداشت به وضعیت روز بازارها اظهار داشت: روز بازارهای قم در مقایسه با دیگر استان‌ها وضعیت بهتری دارد، یکی از وضعیت‌های مثبت این روز بازارها دوری از هسته مرکزی شهر است، هرگونه تعطیلی آن ممکن است آن‌ها را به سمت مرکز شهر هدایت کرده و وضعیت را بحرانی‌تر کند.

به گفته این مسئول؛ دست‌فروش‌های قم در 11 روز بازار متمرکز و ساماندهی شدند وطی جلساتی که با معاونت عمرانی استانداری داشتیم فعالیت آن‌ها محدود و از هسته مرکزی هم دور شدند در شرایط قرمز طبق مصوبات ستاد فعالیت آن‌ها هم محدود شد.

فعالیت گروه‌های جهادی برای مقابله با کرونا قابل‌تقدیر است

وی با اشاره به وضعیت آرامستان‌های قم گفت: تشییع درآرامستان های قم به‌صورت پیاده ممنوع شده و جنازه اموات متوفیان حتی غیر کرونایی با خودرو حمل می‌شود و باید از فعالیت گروه‌های جهادی و طلاب و کارکنان شهرداری در امر تشییع و تدفین اموات کرونایی در بهشت معصومه (س) باید تقدیر و تشکر کرد.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی قم نیز در بخشی از این جلسه، ابراز داشت: از ابتدای طرح تاکنون درمجموع 37 درصد از حجم ترددها در محورهای مواصلاتی قم کاسته شده است.

سرهنگ مجتبی اشرفی اضافه کرد: از ابتدای هفته جاری میزان ترددها در محورهای مواصلاتی قم از 37 درصد به 29 درصد رسیده است هم‌چنین میانگین تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان به 200 هزار خودرو رسیده است.

ازدحام برای دریافت مجوزهای تردد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت ازدحام در مرکز صدور مجوز برای ترددهای شهری گفت: وضعیت تجمع در مرکز صدور برگه تردد موقت در قم نامطلوب است و خدمات به‌صورت کاملاً سنتی و دستی در حال انجام است.

محسن بهشتی افزود: هم‌چنین میزان تردد و مسافر در پایانه‌های مسافربری قم مانند شرایط عادی به‌شدت خلوت است و مشکلی در آن‌ها احساس نمی‌شود .

به گفته وی در جایگاه‌های سوخت طبق قانون متولی جایگاه مسئول سوخت‌گیری است اما در شهر قم مردم خودشان اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند که در شرایط کرونایی کاملاً خطرناک است.

بهشتی تأکید کرد: باید سازوکاری در استان در پیش‌گرفته شود تا سوخت‌گیری در جایگاه سی ان اجی و بنزین فقط توسط متولی حاضر در آنجا انجام دهد.

تأمین کالاهای اساسی موردنیاز مردم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم هم با اشاره به تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت روغن و مرغ طی هفته‌های گذشته بیان کرد: در قم ازنظر تأمین روغن و دیگر اقلام ضروری موردنیاز مردم مشکلی نداریم و این ازدحام‌ها تا حدی کاسته شده است.

مهرداد غضنفری گفت: در مسئله مرغ نیز وضعیت استان کنترل‌شده و از تشکیل صف در فروشگاه‌های توزیع‌کننده گزارش نشده است و کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک زدن ملزم شدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqznw.23nx6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما