قم نيوز : آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی در ایجاد وحدت بین دو ملت عراق و ایران نقش مهمی داشتند و بزرگداشت این شخصیت و معرفی ایشان به مردم این دو کشور به افزایش این وحدت کمک خواهد کرد.
آیت الله حسینی شاهرودی در وحدت دو ملت ایران و عراق نقش مهمی داشتند
آیت الله حسینی شاهرودی در وحدت دو ملت ایران و عراق نقش مهمی داشتند
به گزارش قم نیوز فرشید فلاح در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، اظهار داشت: امیدواریم این کنگره هم در بحث مقالات علمی و هم سایر تولیدات فرهنگی آن بتواند با حوزه علمیه قم که مجرای اصلی علم در کشور است مرتبط باشد تا این کنگره حداقل در سطح ملی با قوت و با اثرگذاری بالا ظاهر شود.

وی افزود: معاونت های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با این کنگره تاکنون اقدامات و برنامه های خوبی داشته اند؛ معاونت سینمایی وزارت ارشاد در موضوع ساخت مستند سیره علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی وعده همکاری را به این کنگره داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بیان کرد: همچنین معاونت فرهنگی وزارت ارشاد کمک های نقدی خوبی به کنگره خواهد نمود.

وی تصریح کرد: امیدواریم این کنگره بتواند طوری ظاهر شود که سایر ظرفیت های فرهنگی کشور را هم به میدان آورد تا بتواند این مرجع عالیقدر جهان تشیع را به همگان معرفی نماید.

فلاح خاطرنشان کرد: آیت الله سیدمحمود حسینی شاهرودی در اتصال و وحدت دو ملت عراق و ایران نقش مهمی داشتند و بزرگداشت این شخصیت و معرفی ایشان به مردم این دو کشور به افزایش این وحدت کمک خواهد کرد.

آیت الله حسینی شاهرودی پیشگام احیای پیاده روی اربعین بود

همچنین حجت الاسلام عباس نصیری فرد در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی با مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: در جهت گرامی داشتن یاد و معرفی هرچه بهتر سیره علمی و شخصی مرحوم آیت الله العظمی سیدمحمود شاهرودی مرجع عالیقدر تشیع این کنگره تشکیل شد.

وی افزود: مقرر شده است تا 28 بهمن ماه امسال مجموعه محتواهای مختلف علمی و چندرسانه ای در شأن این مرجع بزرگ تولید و منتشر شود، سفارش تولید مقالاتی را به محققین فاضل داده ایم که به زودی تولید و منتشر خواهند شد.

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی تصریح کرد: قرار بر این است مستندی در قالب مستند تلویزیونی «حدیث سرو» و در موضوع حیات علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی تولید شود؛ همین طور در بحث رمان نویسی با متخصصین امر هماهنگی های لازم به عمل آمده تا رمانی جذاب و آموزنده در مورد ایشان تألیف گردد.

نصیری فرد گفت: بخشی از مستندی که می خواهیم به تولید و تدوین برسانیم پیام علمای نجف اشرف در خصوص این مرجع عالیقدر است.

وی خاطر نشان کرد: مرحوم آیت الله  العظمی سید محمود حسینی شاهرودی در چند مسئله اولین نفر و پیشگام بودند؛ یکی از آنها احیای پیاده روی اربعین و دیگری تأسیس مدرسه برای فرزندان ایرانیان در عراق بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbg8b9.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما