قم نيوز : عضو هیئت رئیس مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در مسیر رفع مشکلات اقتصادی هستیم و امید است بخش خصوصی با حمایت دولت مشکلات را پشت سر بگذارد.
امیرآبادی: نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی هستیم
امیرآبادی: نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی هستیم
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت:در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشنهادات خوبی ارائه شده که  اثربخش خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: با توجه به شیوع کرونا نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در مسیر رفع مشکلات اقتصادی هستیم و امید است بخش خصوصی با حمایت دولت مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی تصریح کرد: در مسیر تولید و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بین بانک و گمرک و بیمه و مالیات و ...گره‌هایی وجود دارد که باید حل شود.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد:این موانع از سوی تامین اجتماعی باید به طور جدی در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی و حل شود چرا که بیشترین قوانین موجود در این حوزه، بزرگترین گرفتاری‌ها را به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: بسیاری از قوانین از سوی معاون فنی تامین اجتماعی ابلاغ می‌شود و طبق آئین‌نامه دولت و ستادهای مرتبط با موضوع کلان نیست اما همه را مکلف به رعایت آن می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: این امر معضلاتی را به وجود آورده است و باید این مصوبات در جهت رفع مشکلات موجود بازنگری شود و یا آن را به درستی بررسی کنیم.

عضو هیئت رئیس مجلس با اشاره به اظهار نظر صریح نمایندگان در مجلس پیرامون مصوبات مغایر با قانون افزود: در تصویب قوانین قرار شد برای مصوبات این چنینی یک نامه از سوی نظارت مجلس صادر شود و و در مورد این مصوبات مغایر با قانون اظهار نظر شود.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: دولت باید جلوی برخی از این دستورالعمل‌ها را بگیرد تا تلاش مدیران ثمربخش باشد، خوشبختانه در قم زحمات خوبی از طرف مدیران و استاندار در حوزه تولید اتفاق افتاده است و شاهد بازدیدهای خوبی در رفع موانع تولید هستیم.

وی اظهار داشت:انتظار می رود مسئولان ارشد را بیشتر در قم ببینیم و البته این پیگیری‌ها در سطح کلان نیز قابل تقدیر است، اگر فرصت اجازه دهد با توجه به معضلات اقتصادی و کرونا بیش از گذشته نسبت به رفع مشکلات اقتصادی تلاش شود.

وی گفت: در بودجه سال 1400 که تحویل داه شده توصیه می‌شود نمایندگان کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی در زمینه تولید و حمایت از بخش خصوصی بدهند، البته نمایندگان مجلس نیز طرح‌هایی را ارائه داده‌اند و باید کمک ویژه‌ای در این بخش اتفاق بیفتد.

امیرآبادی فراهانی عنوان کرد: همراهی دولت در این عرصه کمک زیادی به رای نمایندگان می‌کند، ما در بخش گمرکی پیشنهادات خوبی داریم که می‌تواند بخشی از گرفتاری‌ها را رفع کند.

عضو هیئت رئیس مجلس اظهار داشت: در حال حاضر پایه تعرفه 4200 است اما این تعرفه در بخش تولید باید جدا شود و قطعات و مواد اولیه با دیگر موارد وارداتی جدا محاسبه شود.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: در بخش گاز نیز باید به تولید کمک کنیم و در این باره مجلس اعلام آمادگی می‌کند اما چون بارمالی دارد باید دولت پای کار بیاید و قول می‌دهیم این اتفاق به نفع واحدهای تولیدی تمام شود و تعرفه مناسبی اتفاق بیفتد، برای گاز منابع وجود دارد و می شود به واحدهای تولیدی کمک کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipra3.t1apr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما