شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 93254

تثبیت صدرنشینی شیمیدر قم در لیگ برتر بسکتبال

قم نيوز : تیم بسکتبال شیمیدر قم با پایان هفته دوم از دور رفت مرحله گروهی فصل جاری لیگ برتر بسکتبال مردان ایران صدرنشین گروه دوم باقی ماند.
تثبیت صدرنشینی شیمیدر قم در لیگ برتر بسکتبال
تثبیت صدرنشینی شیمیدر قم در لیگ برتر بسکتبال
به گزارش قم نیوز با برگزاری دیدارهای معوقه هفته‌های اول و دوم از گروه دوم مرحله مقدماتی فصل 1400 – 1399 لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، تمام تیم‌های حاضر در این گروه دو بازی انجام دادند و سه تیم مطرح این گروه با دو برد متوالی خود را به عنوان مدعیان اصلی معرفی کردند.

در این گروه تیم‌های شیمیدر قم، مهرام تهران، ذوب‌آهن اصفهان، مس کرمان، شهرداری بندرعباس، کوچین آمل، آینده‌سازان تهران و نیروی زمینی تهران حضور دارند و هر هشت تیم بعد از انجام 14 مسابقه رفت و برگشت در مرحله مقدماتی، راهی مرحله پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال خواهند شد.

مهمترین موضوع در مرحله مقدماتی، جایگاه تیم‌ها در رده‌های اول تا هشتم است تا حریف آسان‌تری در مرحله پلی‌آف این فصل داشته باشند، در حالی که با یک نگاه ساده به تیم‌های حاضر در گروه دوم می‌توان به سادگی شیمیدر، مهرام و ذوب‌آهن را مدعیان اصلی کسب رتبه‌های اول تا سوم این گروه دانست.

شاگردان مصطفی هاشمی در تیم بسکتبال شیمیدر قم نخستین بازی این فصل را با حساب 109 بر 69 از تیم نیروی زمینی تهران بردند و در دومین مسابقه نیز با حساب 107 بر 62 تیم آینده‌سازان تهران را مغلوب کردند، در حالی که ذوب‌آهن اصفهان از سد مس کرمان و شهرداری بندرعباس گذشت و مهرام تهران نیز کوچین آمل و آینده‌سازان تهران را مغلوب کرد.

نکته مهم این است که بردهای تیم بسکتبال شیمیدر قم از دو رقیب دیگر پرگل‌تر و ارزشمندتر است و همین موضوع شاگردان مصطفی هاشمی را در حال حاضر تیم نخست جدول رده‌بندی گروه دوم لیگ برتر بسکتبال ایران معرفی کرده تا 40 روز بعد از بازی هفته دوم، در سومین مسابقه این فصل روز اول دی به مصاف ذوب‌آهن بروند.

در این گروه با پایان دیدارهای هفته دوم، هر سه تیم شیمیدر، مهرام و ذوب‌آهن چهار امتیازی هستند و بر حسب تفاضل گل در رده‌های اول تا سوم ایستاده‌اند، در حالی که دیدارهای آتی به ویژه مصاف‌های رو در روی این سه تیم معادله اصلی گروه دوم یعنی رتبه‌های اول تا سوم جدول پیش از پلی‌آف را مشخص خواهد کرد.

نتایج هفته اول گروه دوم:
شیمیدر قم 109 – 69 نیروی زمینی تهران
ذوب‌آهن اصفهان 81 – 57 مس کرمان
مهرام تهران 109 – 40 آینده‌سازان تهران
شهرداری بندرعباس 74 – 65 کوچین آمل

نتایج هفته دوم گروه دوم:
آینده‌سازان تهران 62 – 107 شیمیدر قم
شهرداری بندرعباس 72 – 101 ذوب‌آهن اصفهان
کوچین آمل 69 – 85 مس کرمان
نیروی زمینی تهران 47 – 90 مهرام تهران

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcc0iqo.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما