?>?> کاهش عوارض و ارائه برخی تسهیلات از 9 دی تا 22 بهمن | قم نیوز
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : 93328

کاهش عوارض و ارائه برخی تسهیلات از 9 دی تا 22 بهمن

قم نيوز : اعضای شورای اسلامی شهر قم با کاهش عوارض خدمات شهری و ارائه برخی تسهیلات دیگر از نهم دی ماه تا بیست و دوم بهمن ماه سال جاری موافقت کردند.
کاهش عوارض و ارائه برخی تسهیلات از 9 دی تا 22 بهمن
کاهش عوارض و ارائه برخی تسهیلات از 9 دی تا 22 بهمن
به گزارش قم نیوز این پیشنهاد از سوی کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم به نشست رسمی و علنی امروز شورای شهر ارائه شد و در پایان اعضای این شورا تصمیم گرفتند تا برخی تخفیفات و تسهیلات شهری بویژه در محاسبه عوارض شهری به مناسبت سالروز نهم دی ماه (روز بصیرت) و بیست و دوم بهمن ماه (روز پیروزی انقلاب اسلامی) و در فاصله زمانی بین این دو مناسبت به شهروندان ارائه شود.

البته این تخفیف ها مشمول عوارض صدور پروانه نیست.

در این باره حجت الاسلام سید محمد آتش زر به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاد داد تا تقسیط عوارض شهری به عنوان یک مشوّق برای پرداخت به موقع این عوارض از سوی مردم در دستور کار قرار گیرد.

همچنین زین العابدین قراچورلو به عنوان عضو دیگر شورا درباره این موضوع بیان کرد: تقسیط در مورد بدهی به شهرداری ها در متن قانون آمده است و می تواند به مرحله اجرا در آید.

وی افزود: البته باید توجه داشت که إعمال برخی از این تخفیف ها سبب شده تا پرداختی عوارض از سوی شهروندان به زمان ارائه این تخفیف ها بویژه در نیمه دوم سال موکول و تبدیل به رویه ای همگانی شود.

قراچورلو ادامه داد: این رویه سبب شده تا بیشتر درآمدهای شهرداری در پایان سال محقق شود و این امر اجرای برخی خدمات شهری بویژه در حوزه عمرانی را با مشکل رو به رو کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تردیدی نیست که منابع مالی شهرداری باید محقق شود و در عین حال توجه به این نکته هم ضروری است که تحقق این منابع در نیمه دوم سال، هم روند پروژه ها را در نیمه اول سال با مشکل رو به رو می کند و هم این که گذر زمان سبب افزایش تورّم، کاهش ارزش پول و ایجاد مشکل در نقدینگی پروژه ها خواهد شد.

در عین حال در جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم و بر اساس پیشنهاد حسن بختیاری به عنوان یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر و تصویب اعضای این شورا، مقرر شد تا 5 درصد تخفیف إعمال ماده 24 برای املاک ساخته شده و به منظور ارائه عدم خلافی و پایان کار هم در تبصره و ذیل این مصوّبه لحاظ شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevx8o.jh8xwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما