قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، رنگ بندی استان را در همان وضعیت نارنجی توصیف کرد و پیشنهاد داد تا ممنوعیت عبور و مرور خودروها در شب یلدا از ساعت 18 وضع شود.
وضعیت نارنجی در قم تداوم دارد/ پیشنهاد ممنوعیت عبور و مرور شب یلدا از ساعت 18
وضعیت نارنجی در قم تداوم دارد/ پیشنهاد ممنوعیت عبور و مرور شب یلدا از ساعت 18
به گزارش قم نیوز محمد رضا قدیر که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با تبریک روز پرستار به همه پرستاران فداکار و تشکر از زحمات شبانه روزی و خالصانه آنان به وضعیت کرونایی قم توجه داد و خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل در کنترل مرگ و میر کرونایی در استان قم مربوط به زحمات طاقت فرسای نیروی انسانی یعنی کادر درمانی است.

وی ضمن تشکر ویژه از مردم استان به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی اظهار کرد: همین رعایت ها سبب شد تا میانگین بستری و مرگ و میر کرونایی در قم به پایین تر از میانگین کشوری هم برسد و از این رو باید در برابر این مردم فهیم، سر تعظیم فرود آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بر ضرورت صیانت از این دستاورد مهم تأکید و بیان کرد: حفظ شرایط فعلی و حرکت به سمت کسب وضعیت بهتر در استان وابسته به عدم لغو یکباره محدودیت هاست.

قدیر در ادامه به شب یلدا اشاره و تصریح کرد: رنگ بندی کرونایی استان همچنان در وضعیت نارنجی است و البته پیشنهاد جدی برای شب یلدا، إعمال بیشتر محدودیت هاست که یکی از این محدودیت ها می تواند ممنوعیت عبور و مرور خودروهای شخصی از ساعت 18 به جای ساعت 21 باشد.

وی با اشاره به طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی، از حمایت ها و پشتیبانی های سپاه و بسیج استان در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کرد و افزود: شناسایی بیماران و ناقلان کرونا در محله ها از اهداف مهم این طرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: یکی دیگر از پیگیری های انجام شده برای مقابله با کرونا در استان، راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی بوده است که این نقاهتگاه از امروز در محل ساختمان جدّا در نزدیکی بیمارستان فرقانی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: البته امامزاده شاه جمال و مجتمع ولایت نیز به عنوان مکان های ذخیره و جایگزین نقاهتگاهی برای آن نقاهتگاه اصلی در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدیر در پایان سخنان خود به برگزاری نشست مشترک با نظام پزشکی استان برای پیگیری تحقق سامانه الکترونیکی نوبت دهی برای تمامی مطب ها استان اشاره و بر لزوم این امر تأکید کرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdfs0n.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما