قم نيوز : دبیر اجرایی سوگواره بضعه الرسول گفت: این سوگواره از امروز آغازشده و تا روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
برگزاری سوگواره بضعه الرسول با محوریت خطبه فدکیه و در راستای ترویج فرهنگ فاطمی
برگزاری سوگواره بضعه الرسول با محوریت خطبه فدکیه و در راستای ترویج فرهنگ فاطمی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابوالحسن معنوی در نشست خبری که امروز به مناسبت فراخوان آغاز سوگواره بضعه الرسول در کتابخانه الزهراء(س) وابسته به دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار شد، اظهار داشت: سوگواره بضعه الرسول در رشته‌های مقاله‌نویسی، داستان‌نویسی، حفظ، مفهوم شناسی، خوشنویسی بخش‌هایی از خطبه فدکیه، پوستر و گرافیک به دو شکل ارسال آثار و برگزاری آزمون برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان تا 15 بهمن می‌توانند برای ارسال آثار و شرکت در آزمون به سایت سوگواره مراجعه کنند.

دبیر اجرایی سوگواره بضعه الرسول با اشراه به اینکه به نفرات برگزیده هر رشته در این سوگواره در روز ولادت جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود، بیان کرد: این سوگواره از امروز آغاز شده و تا روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت و اسامی برندگان در روز میلاد ام ابیها (س) در سایت سوگواره اعلام خواهد شد.

معنوی با اشاره به جایگاه و اهمیت ایام فاطمیه عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا، مهم‌ترین مسئله عدم غفلت از ایام فاطمیه است، برای همین باید توجه ویژه‌ای به عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) از طریق فضای مجازی داشت و اجازه ندهیم این آیین کم‌رنگ شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا روز میلاد حضرت زهرا(س) به آدرس و تارنمای این سوگواره به نشانی www.soogvareeh.ir ارسال کنند و به افراد برتر جوایز نفیسی چون کمک‌هزینه زیارت عتبات عالیات اهدا می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا  فوادیان دبیر علمی سوگواره بضعه الرسول نیز گفت: این سوگواره در راستای دغدغه‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی نسبت به کم‌رنگ شدن ایام عزاداری ایام فاطمیه به خاطر شیوع کرونا، برنامه‌ریزی‌شده است.

وی افزود: برگزاری این سوگواره به این نحو، از توصیه‌ها و دغدغه‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی است و ایشان توصیه بر تقویت و گرامیداشت آیین عزاداری ایام فاطمیه دارند و تاکید دارند که نباید به خاطر شیوع کرونا این امر کم‌رنگ یا تعطیل شود.

دبیر علمی سوگواره بضعه الرسول عنوان کرد: خطبه حضرت زهرا(س) کارکردهای فراوانی دارد و به صورتی ارائه شده که گویا همین ‌الان و مطابق با زمان ما بیان‌شده و دربر دارنده خیلی از موضوعات ازجمله دشمن‌شناسی، دفاع از ولایت، اعتقادات و اخلاق، احکام و فلسفه آن و... است.

فوادیان با اشاره به برخی از ویژگی‌های خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) تصریح کرد: این خطبه از نظر زمانی قبل از کلام امیرالمومنین ایرادشده و ازنظر بلاغت، مفهوم شناسی و حوادث اجتماعی و سیاسی مطرح‌شده در آن در دارای مزیت ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: خطبه حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌های خاصی است به‌ویژه آنکه نه‌تنها شیعیان بلکه علمایی از اهل سنت در طول تاریخ و برخی مستشرقین به آن توجه کرده‌اند.

انتهای پیام /  106
https://qomnews.ir/vdcce0qo.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما