شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : 93448
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد:

ضرورت بازدارنده بودن انتقام خون شهدای دانشمند

قم نيوز : دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت:به سادگی اجازه ندهیم دشمنان یکی پس از دیگری، چهره‌های فاخر را از ما بگیرند و مردم ما انتظارِ انتقامی بازدارنده دارند.
ضرورت بازدارنده بودن انتقام خون شهدای دانشمند
ضرورت بازدارنده بودن انتقام خون شهدای دانشمند
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر جمعه در سخنرانی آدینه‌ای که به صورت مجازی ایراد شد، با اشاره به محدودیت‌های اقتصادی ایجاد شده برای مردم افزود: مردم احساس کرده‌اند که روزانه تعداد زیادی از هموطنان آن‌ها از میانشان می‌روند، از این رو کسب و کارشان را بر اساس دستورالعمل‌ها تعطیل کردند.

وی با بیان اینکه متدینین نمی‌خواستند نمازهای جماعت و جمعه، مساجد و حرم های مطهر تعطیل شوند، افزود: زمانیکه کارشناسان گفتند که اگر اینها تعطیل نشوند، ممکن است که جان انسان‌ها به خطر بیافتد، مردم و مسئولان مربوطه اقامه نماز در این اماکن را متوقف کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت و مجلس باید به مشکلات کسانی که در معرض آسیب قرار گرفته‌اند و مشکلاتی برای آنها ایجاد شده است، رسیدگی کنند گفت: دولت و مجلس باید بودجه مناسبی برای آسیب دیدگان از کرونا در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ آذر به عنوان روز جهانی «عاری از خشونت و افراطی‌گری» به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ثبت شده است گفت: متأسفانه هم غربی‌ها به سمت افراطی‌گری رفتند و هم عده‌ای اسلام را بدنام کردند و به نام اسلام راه افراطی‌گری را در پیش گرفتند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در سرزمین‌های اسلامی، داعش و همفکرانشان راه افراطی‌گری را در پیش گرفتند و از اسلام چهره‌ای زشت به جهانیان نشان دادند گفت: هم مدعیان حقوق بشر در سرزمین آنان، انسان‌هایی افراطی به مقدسات مسلمانان مانند پیامبر اکرم اسلام (ص) و قرآن کریم توهین می‌کنند که اگر واقعاً این مصوبه در سازمان ملل متحد تصویب شده است و همه به آن رأی داده‌اند، باید مدعیان حقوق بشر تلاش کنند که جلوی این افراطی‌گری را بگیرند.

وی افزود: امروز می‌بینیم که همین افراط گرایان در سوریه، عراق، یمن و لیبی چه کرده‌اند و جز قتل و خونریزی کاری از دست این‌ها ساخته نیست که آن‌هم متأسفانه با پول کسانی که مدعی اسلام و مسلمانی هستند، مسلمان‌ها را به جان هم انداخته‌اند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه رئیس جمهوری ترکیه در جمهوری آذربایجان شعری خواند که این شعر باعث نگرانی ملت ایران شد گویا سراینده و یا بازگوکننده این شعر، زمزمه تجزیه‌طلبی را در سر می‌پروراند گفت: مردم و مسئولان عکس‌العمل محکمی نشان دادند که خوشبختانه خیلی سریع مسئولان دولت ترکیه عذرخواهی کردند و گفتند که مقصود رئیس‌جمهوری ترکیه، چنین مطلبی نبوده، ولی این عکس‌العمل مردم ما، یک هشداری برای همه است که به این سرزمین کسی طمع نورزد.

وی افزود: در هشت سال دوران جنگ تحمیلی، ما هم برای اسلام عزیزمان و هم برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشورمان جنگیدیم، بنابراین همچون گذشتگان که حاتم‌بخشی و بخشی از سرزمین ایران را به دیگران واگذار کردند، در زمان جمهوری اسلامی ایران، این حاتم‌بخشی‌ها هرگز به فضل پروردگار عالم اتفاق نخواهد افتاد.

آیت الله حسینی بوشهری، حضرت زینب (س) را الگوی صبر و مقاومت عنوان کرد و افزود: حضرت زینب (س) را بیش‌تر در صحنه کربلا و عاشورا و دوران اسارت می‌شناسیم که آن‌جا، جلوه صبر، استقامت و مدیریت بود که توانست به خوبی حادثه عاشورا را با همه تلخی‌ها مدیریت و در تاریخ ماندگار کند.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت به موقع حقوق پرستاران تصریح کرد: گرچه پرستاران صادقانه و بی‌منت مشغول خدمت هستند، اما وظیفه‌ای نیز مسئولان دارند که باید به وظیفه و مسئولیتشان عمل کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگر انسان در مسیری قرار گرفت و مصاحبت و معاشرت با افراد ناسالم را به عنوان برنامه زندگی خود قرار داد، این‌گونه معاشرت‌ها باعث می‌شود دینداری او آرام‌آرام از بین برود گفت: نسل جوان که دوست دارند با همسالان خود انس بگیرند و معاشرت کنند، باید در انتخاب دوست دقت لازم را داشته باشند به ویژه جوانانی که از محبت و مهر «خانواده» بهره نمی‌برنند، گرایش آن‌ها به بیرون از خانواده؛ بیش از دیگرانی است که خانواده، کانون مهر و محبت برای آن‌هاست.

وی افزود: مساله دوست‌یابی بسیار مهم است و هنر افراد متدین باید این باشد که بتوانند نقش تأثیرگذاری روی دوستان خود داشته باشند، نه اینکه تأثیرپذیر باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شهید فخری‌زاده توسط دشمنان کینه‌توز صهیونیست به درجه رفیع شهادت نائل آمد، افزود: به سادگی اجازه ندهیم که دشمنان ما یکی پس از دیگری، این عزیزان و چهره‌های فاخر را از ما بگیرند و مردم ما انتظارِ انتقام دارند که جنبه بازدارندگی داشته باشد و دشمن دیگر جرأت چنین جسارت‌هایی را به خودش ندهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch6knw.23nxkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما