يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 93476
آیت الله اعرافی تاکید کرد

ضرورت آسیب شناسی نسبت به جریان انقلابی

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت : اگر آسیب‌شناسی درستی نسبت به وضعیت جریان انقلاب در کوران حوادث نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمات به موقع و درستی را در عرصه‌های مختلف اتخاذ نماییم.
ضرورت آسیب شناسی نسبت به جریان انقلابی
ضرورت آسیب شناسی نسبت به جریان انقلابی
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی در دیدار اعضای هیئت رئیسه «قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی»، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) با بیان اینکه همواره سپاسگزار شور و همت گروه‌های جهادی حوزه در خدمت به مردم هستیم، خاطرنشان کرد: جریان‌های جهادی حوزه هر جایی که درست، کامل و به صورت جدی وارد شده‌اند، با معجزاتی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی افتخارات بزرگی را در خدمت رسانی به هموطنان خلق نموده‌اند، اظهار داشت: تلاش با دل و جان و انگیزه الهی، ارزشمندی فعالیت گروه‌های جهادی را دو چندان کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه بر لزوم آسیب‌شناسی مستمر وضعیت حوزه، روحانیت و مسائل پیرامونی آن تأکید کرد و ابراز داشت: اگر آسیب‌شناسی درستی نسبت به وضعیت جریان انقلاب در کوران حوادث نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمات به موقع و درستی را در عرصه‌های مختلف اتخاذ نمائیم.

وی بر توجه به قشر غیرفعال و خاکستری جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: گروه‌های جهادی طلاب از ظرفیت بالایی برای حل مسائل اجتماعی برخوردار هستند.

آیت الله اعرافی بر گستره فوق العاده ظرفیت‌های پراکنده حوزه‌های علمیه اشاره و با بیان اینکه مراکز حوزوی باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند، خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌ها، ارزش‌دهی و تقسیم کار، امر مهمی بر فعال‌سازی حداکثری برای حرکت به سمت اهداف متعالی است.

وی دانش افزایی و توجه روز افزون طلاب نسبت به آسیب‌های اجتماعی کشور را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فعالیت در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، امر مهمی است که می‌توان این مهم را با انگیزه‌سازی و ایجاد رغبت، تقویت نمود.

عضو فقهای شورای نگهبان بر مشارکت گروه‌های جهادی طلاب در بررسی و بازبینی طرح‌های راهبردی حوزه‌های علمیه تأکید و خاطرنشان کرد: ارائه پیوست‌های جهادی برای اسناد و طرح‌های راهبردی حوزه تنها یکی از ثمرات مشارکت گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون حوزه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید گفتمان فرهنگی و اقتصادی را ناظر به حل مسائل جامعه تبیین و ارائه نماید، خاطرنشان کرد: با توجه به فراگیری ویروس منحوس کرونا، انتظار می‌رود تا ظرفیت‌های فضای مجازی کشور در خدمت ساماندهی امورات فرهنگی و اجتماعی جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی محسنی رئیس هیئت رئیسه «قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی» هم در ابتدای این دیدار گفت: جمعی از اساتید و فضلای حوزه نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه انقلابی لبیک گفته فعالیت‌های جهادی گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار دادند و فعالان و نیروهای جهادی ضمن انجام وظیفه رابطه خود را با مراجع عظم تقلید، مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه مستحکم نمودند.

وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه طلاب انقلابی و اساتید و بزرگان حوزه پشتیبان یکدیگر باشند اظهار داشت: قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی همچون خیمه‌ای انسجام‌سازی نیروهای انقلابی را در دستور کار خود قرار داده و بالغ بر ۳۰ مجموعه از گروه‌های انقلابی در عرصه‌های مختلف تبلیغی و فرهنگی و خدمت رسانی فعال شدند که گاه برخی از این مجموعه‌ها خودشان متضمن ده‌ها گروه تبلیغی و حوزوی است و در این قرارگاه، مهمترین مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و جهان اسلام بررسی می‌شود.

وی ضمن تاکید بر حفظ رویه انقلابی حوزه‌های علمیه، بر رسیدگی به مسائل کلان انقلاب اسلامی تأکید نمود و ابراز داشت: گفتمان سازی انقلابی و مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از مهمترین دغدغه‌های این قرار گاه بوده و کمیته‌های تخصصی برای فعال‌سازی و جهت‌دهی به فعالیت گروه‌ها شکل گرفته است.

حجت لااسلام رمضانعلی کلاته عضو هیئت رئیسه قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی نیز گزارشی از فعالیت ۹ کارگروه تخصصی در قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی ارائه کرد.
پایان پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciq5a3.t1apy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما