چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 93572

کمبود اعتبارات برای اجرای طرح شهید سلیمانی

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به فعالیت های جهادی طرح شهید سلیمانی از کمبود اعتبار در این طرح بزرگ به عنوان یکی از مشکلات مطرح در تداوم اجرای آن خبر داد.
کمبود اعتبارات برای اجرای طرح شهید سلیمانی
کمبود اعتبارات برای اجرای طرح شهید سلیمانی
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی از اول آذر ماه بیان کرد: این طرح هم اکنون در 90 محله استان و با فعالیت 270 تیم از نیروهای بسیج و مراکز بهداشت ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ساختمان جدا در کنار بیمارستان فرقانی نیز به عنوان ساختمان قرنطینه بیماران تجهیز شده و البته اردوگاه ولایت و امامزاده شاه جمال هم به عنوان دیگر فضاهای آماده برای تبدیل شدن به فضای قرنطینه ای در نظر گرفته شده است.

فرماندار قم با بیان این که استفاده از امکانات آموزش و پرورش استان هم در صورت نیاز برای تدارک فضای بیشتر قرنطینه ای میسّر است اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی بیش از 4 هزار نفر از نیروهای پایگاه های بسیج استان و مراکز بهداشت قم در حال ارائه خدمت به مردم هستند که 628 نفر از این نیروها در قالب تیم های مراقبتی، 700 نفر در قالب تیم های حمایتی و 734 نفر نیز در قالب تیم های نظارتی سازماندهی شده اند.

حیدری افزود: آمار نشان می دهد تاکنون 910 مورد فعالیت مراقبتی و 845 مورد فعالیت حمایتی معیشتی در طرح شهید سلیمانی استان قم به انجام رسیده است.

وی در ادامه به کمبود اعتبارات در این طرح اشاره و اذعان کرد: البته برخی از خیّران در این طرح مشارکت دارند، اما به نظر می رسد برای تداوم کار و تحقق بهتر اهداف طرح، باید تأمین اعتبارات لازم نیز اجرایی و عملیاتی شود.

فرماندار قم تقدیر گسترده از خدمات پرستاران را یکی دیگر از برنامه های اخیر طرح شهید سلیمانی اعلام کرد و افزود: این برنامه به مناسبت روز پرستار و سالروز ولادت حضرت زینب (س) در دستور کار قرار گرفت و توسط نیروهای بسیجی و پرسنل مراکز بهداشت قم اجرایی شد.

حیدری همچنین از آماده سازی کارت شناسایی فعالان طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: کارت شناسایی افراد سازماندهی شده در طرح به تدریج در حال صدور و توزیع است.

وی در عین حال از همه دستگاه های اجرایی استان خواست تا با در اختیار قرار دادن امکانات خودرویی خود به طرح شهید سلیمانی کمک کرده و در شناسایی بیماران کووید19 در محله ها و ارائه خدمات حمایتی به آنان مشارکت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0td1.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما