چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : 93576
خلیلی عنوان کرد؛

زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است

قم نيوز : مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است.
زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است
زیرساخت‌های تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است
به گزارش گلونی حسن جلیلی افزود: این واکسن به روش ویروس کشته شده تهیه شده است و می‌تواند تمام آنتی ژن‌های ویروس غیر فعال را وارد کند تا بدن انسان آنتی بادی‌های لازم برای ایمنی را ترشح کند.

وی گفت: در طول مطالعات حیوانی هیچ گونه عارضه‌ای در موارد مورد مطالعه مشاهده نشد و اثربخشی خوبی هم ایجاد کرد به طوری که ۲۱ روز بعد از تزریق واکسن در حیوانات، میزان آنتی بادی در بدن آن‌ها بالا آمده بود و حیوانات را نسبت به ویروس مصون کرده بود.

جلیلی افزود: استفاده از روش ویروس کشته شده یک روش چندین ساله در واکسن سازی است که قبلاً تجربه شده و عوارض چندانی ایجاد نکرده است و ما هم تمام مراحل را براساس استانداردهای تعریف شده جهانی و تحت نظارت وزارت بهداشت پیش بردیم.

مدیر تیم تحقیقاتی تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: چند هفته بعد از شیوع کرونا در کشور ما کار بر روی واکسن را آغاز کردیم و در همان اسفند سال گذشته تیم‌های تحقیقاتی تشکیل شدند که چندین طرح مختلف مطرح شد و از میان آن‌ها یکی از طرح‌ها که همین ویروس کشته شده است انتخاب شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjmieh.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما