پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 93589

چالش کرونایی نانوایی ها در قم/ تذکر به بیشتر نانوایی ها

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به چالش رعایت ناکافی شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی‌ها استان اظهار کرد: شاید بتوان گفت نانوایی ای نبوده که تذکر نگرفته و قطع سهمیه نداشته باشیم.
چالش کرونایی نانوایی ها در قم/ تذکر به بیشتر نانوایی ها
چالش کرونایی نانوایی ها در قم/ تذکر به بیشتر نانوایی ها
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به کاهش میانگین روزانه بستری شدن و جان باختن کرونایی در استان اظهار کرد: سیاست دانشگاه علوم پزشکی در روزهای اخیر، افزایش بیماریابی و نمونه گیری است و بر همین اساس تعداد نمونه گیری ها از 1033 مورد در دو هفته قبل به 1511 مورد در هفته اخیر رسیده است.

وی با بیان این که 83 درصد نمونه گیری های هفته اخیر در مراکز سرپایی بهداشت استان انجام گرفته است اذعان کرد: از 1511 نمونه گیری صورت گرفته، 164 مورد مثبت کووید19 گزارش شده که نشان می دهد آمار مثبت کرونا از 23 درصد در دو هفته قبل به 11 درصد در هفته اخیر کاهش داشته است.

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مشاغل مختلف گفت: صنایع و اصناف، دفاتر پلیس +10، جایگاه های سوخت و سی ان جی، مراکز معاینه فنی خودرو، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر رسمی ازدواج، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، آرایشگاه ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، رستوران ها، داروخانه ها و مطب ها از جمله مواردی هستند که نمرات ارزشیابی آنان در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی کمتر از نمره 70 از 100 است.

محبی درباره چالش های این هفته رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان تصریح کرد: یکی از چالش ها درباره نانوایی هاست که باید گفت شاید نانوایی ای وجود ندارد که تذکر نگرفته و یا قطع سهمیه نشده باشد.

وی آرامستان ها، مراکز نگهداری سالمندان، بیمارستان ها، مراکز جراحی محدود و اماکن ورزشی را از دیگر چالش های مربوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان خواند و بیان کرد: متأسفانه اجاره وسائل برگزاری مراسم ترحیم در بهشت معصومه (س) نشان از برگزاری برخی مراسم در آن آرامستان دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم همچنین از سازمان بهزیستی خواست تا نظارت بیشتری بر مراکز نگهداری سالمندان داشته باشد، چراکه حتی مبتلا شدن یک نفر در سالمندان به عنوان افراد پُرخطر می تواند اپیدمی جدی در این مراکز به وجود آورَد.

رئیس مرکز بهداشت قم درباره میانگین استفاده از ماسک در بین مردم گفت: متأسفانه میانگین استفاده از ماسک توسط مردم از 88 درصد در دو هفته قبل به 74 درصد در هفته اخیر کاهش داشته، ضمن آن که میانگین استفاده از ماسک در وسائل حمل و نقل عمومی استان نیز از 82 درصد به 58 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با ابراز نگرانی از عادی انگاری کرونا توسط مردم استان تأکید کرد: کاهش آمار مبتلایان، بستری ها و جانباختگان کرونایی در استان نباید سبب کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم شود، چراکه در این صورت احتمال بروز پیک های بعدی این بیماری وجود دارد.

محبی همچنین از بسیج و هلال احمر برای همیاری در موضوع نظارت های کرونایی تشکر کرد و افزود: 150 نیروی فعال هلال احمر و 232 نیروی فعال بسیج در این زمینه با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در عین حال به موضوع اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) در استان توجه داد و اضافه کرد: اجرای بهتر و دقیق تر این طرح به اقناع افکار عمومی برای همکاری نیاز دارد و از این رو، رسانه ها باید در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند تا شاهد عدم پذیرش نیروهای طرح توسط برخی از مردم و در برخی محله ها نباشیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdnk0n.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما